Właściciele samochodów Tesla od dawna narzekali na różne problemy z ich pojazdami w miarę ich starzenia się, począwszy od niedopracowanego zawieszenia i jakości montażu wnętrza, a skończywszy na kosztownych wymianach baterii poza gwarancją.
Starsze Tesle zajmują jednak obecnie ostatnie miejsce pod względem niezawodności, zgodnie z badaniem pojazdów używanych w 2025 r. przeprowadzonym przez Consumer Reports. Badania te opierają się na rzeczywistych raportach właścicieli pojazdów dotyczących szeregu problemów, z których niektóre są po prostu irytujące, a inne poważne i kosztowne w naprawie. Podczas gdy w poprzednich takich badaniach problemy z samochodami Tesla można było przypisać jednorazowym przykładom słabej inżynierii, takim jak niefortunne umieszczenie zaworu bezpieczeństwa obudowy akumulatora w Modelach S do 2015 r., statystyki obejmują teraz tylko pięcio- do dziesięcioletnie Tesle, wyprodukowane w latach 2016-2021.
Mimo że przedwczesne awarie akumulatora Modelu S zostały do tego czasu naprawione, Tesle nadal spadły w rankingu niezawodności używanych pojazdów do najmniej niezawodnego producenta samochodów spośród 26, które zostały zbadane. Consumer Reports wyjaśnia to faktem, że okres ten obejmował wprowadzenie nowych modeli i argumentuje, że nowsze Tesle, które mają do trzech lat, znajdują się w złotym środku pod względem niezawodności, zwłaszcza Model Y.
Ceny używanych samochodów Tesla spadły od czasu ich szczytu w 2022 r., kiedy to miękki popyt na pojazdy elektryczne, aktywizm polityczny Elona Muska lub usunięcie federalnej ulgi podatkowej wciąż nie miały miejsca. Teraz jednak średnia cena używanych Pojazdów elektrycznych, takich jak Model 3, spadła poniżej ceny samochodów benzynowych i nadal znajdują się one na parkingach. Jak zwykle, czołowe miejsca w rankingach niezawodności zarówno nowych, jak i używanych samochodów zajmują japońskie marki, takie jak Lexus.
Uniwersalne złącze ścienne Tesla z 24-calowym kablem można kupić na Amazon








