Notebookcheck Logo

Mercedes-Benz pokonuje Teslę w FSD dzięki autonomicznej jeździe na poziomie 3 na drogach USA - obowiązują zasady T i C

Drive Pilot firmy Mercedes-Benz to pakiet autonomicznej jazdy poziomu 3 certyfikowany do użytku na niektórych drogach Kalifornii i Nevady w USA. (Źródło zdjęcia: Mercedes-Benz - edytowane)
Drive Pilot firmy Mercedes-Benz to pakiet autonomicznej jazdy poziomu 3 certyfikowany do użytku na niektórych drogach Kalifornii i Nevady w USA. (Źródło zdjęcia: Mercedes-Benz - edytowane)
Pomimo wieloletnich prac nad tą technologią, Tesla została teraz pokonana przez dwóch producentów w zakresie zatwierdzenia autonomicznej jazdy na poziomie 3. Zarówno Nevada, jak i Kalifornia zatwierdziły wykorzystanie systemu Drive Pilot firmy Mercedes-Benz, czyniąc ją pierwszą firmą w USA oferującą ADAS poziomu 3.
E-Mobility Launch AI Business

Pomimo popisywania się swoją imponującą Pełna autonomiczna jazda Beta i wielokrotnie obiecując w pełni autonomiczną jazdę na poziomie 5, Tesla wciąż nie dostarczyła robotaxi marzeń CEO Elona Muska. Według ekskluzywnego raportu Fortunemercedes-Benz poczynił jednak pierwsze kroki w kierunku pokonania amerykańskiego producenta pojazdów elektrycznych dzięki technologii Drive Pilot poziomu 3.

Mercedes-Benz USA ogłosił zamiar sprzedaży pojazdów elektrycznych z technologią autonomicznej jazdy Drive Pilot poziomu 3 w USA pod koniec ubiegłego roku, ale sedany Klasy S EQS i ICE dopiero teraz trafiają na ulice, z 65 samochodami Drive Pilot dostępnymi w Kalifornii w momencie pisania tego tekstu. Certyfikat poziomu 3 pozwala właścicielom Mercedes-Benz pozwolić swoim samochodom prowadzić, nawet bez nadzoru, co oznacza, że kierowcy mogą pisać SMS-y, oglądać filmy, przeglądać media społecznościowe, a może nawet grać w coś takiego jak Lenovo Legion Go(obecnie 649,99 USD od Lenovo).

W przeciwieństwie do FSD Beta Tesli, który opiera się wyłącznie na systemie wizyjnym wykorzystującym szereg kamer na zewnątrz samochodu, Mercedes-Benz wykorzystuje szereg czujników radarowych, LiDAR i ultradźwiękowych do określania warunków jazdy. Podobnie, w przeciwieństwie do Tesli, pakiet ADAS Mercedes-Benz jest ogrodzony, co oznacza, że może jeździć tylko po niektórych drogach w Kalifornii i Nevadzie.

Drive Pilot również podlega pewnym warunkom: Może działać tylko w ciągu dnia przy dobrej pogodzie i przy prędkości do 40 mil na godzinę na autostradach, gdzie są wyraźne oznaczenia pasów ruchu i gdy kierowca jest widoczny przez kamerę wewnętrzną. Nie może również działać w pobliżu stref budowy.

Drive Pilot jest płatnym dodatkiem i podobno będzie kosztował 2500 USD od Mercedes-Benz, co stanowi prawie jedną trzecią ceny Tesli 8,000 dolarów FSD Tesli. Jest to również bardziej konserwatywny i prawdopodobnie bardziej ograniczony system, ponieważ nie zmienia autonomicznie pasów ruchu ani nie nawiguje automatycznie, tak jak FSD Tesli.

Ograniczenia te mają na celu zapewnienie, że Drive Pilot może działać bezpiecznie, choć nieco tłumią emocje związane z przyszłością autonomicznej jazdy. To powiedziawszy, być może ostrożność jest uzasadniona, biorąc pod uwagę, że Tesla wydaje znaczną sumę na opłaty prawne i ugody związane z wypadkami z udziałem FSD.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 04 > Mercedes-Benz pokonuje Teslę w FSD dzięki autonomicznej jeździe na poziomie 3 na drogach USA - obowiązują zasady T i C
Julian van der Merwe, 2024-04-23 (Update: 2024-04-23)