Notebookcheck Logo

Hideo Kojima ujawnia swoją prawdziwą motywację do tworzenia gier: "Chcę, aby gracze znaleźli radość w życiu poprzez moje historie"

Zdjęcie Hideo Kojimy podczas Death Stranding World Tour 2 (źródło zdjęcia: Lucca Comics and Games YT)
Zdjęcie Hideo Kojimy podczas Death Stranding World Tour 2 (źródło zdjęcia: Lucca Comics and Games YT)
Podczas panelu Death Stranding World Tour 2 w Lucca Comics & Games, Hideo Kojima nakreślił przeszkody produkcyjne związane z pandemią stojące za Death Stranding 2, w tym zdalne zdjęcia na zielonym ekranie z aktorami Lucą Marinellim i Alissą Jung, oraz przedstawił filozoficzne cele swojej pracy, w tym uszczęśliwienie bazy graczy.
Game Releases Gaming

Hideo Kojima rozpoczął Death Stranding World Tour 2 podczas Lucca Comics & Games 2025 w Toskanii w weekend od 31 października do 3 listopada. Tam zahipnotyzował publiczność podczas panelu dyskusyjnegozwracając się do tysięcy fanów, gdzie szczegółowo opisał przeszkody w rozwoju Death Stranding 2 i głębszą filozofię stojącą za jego kreatywnymi przedsięwzięciami.

Podczas Death Stranding World Tour 2 towarzyszyli mu aktorzy Luca Marinelli, który wcielił się w postać Neila Vana, oraz Alissa Jung, która zagrała Lucy. Przemawiając na panelu, Kojima zagłębił się w wyzwania związane z produkcją Death Stranding 2, która wymagała zdalnego filmowania z powodu pandemii, zmuszając aktorów do występów na zielonych ekranach.

W dalszej części wywiadu Kojima opowiedział publiczności o kluczowej motywacji stojącej za jego twórczymi przedsięwzięciami, stwierdzając, że chce, aby gracze znaleźli radość w życiu. Kojima stwierdził:

Dorastałem oglądając filmy lub czytając książki. Kiedy jest się dzieckiem, czasami ma się mroczne odczucia co do świata, ale dla mnie nie było wokół mnie dobrych wzorców do naśladowania, więc pomogły mi filmy. Postacie, dialogi lub temat filmu naprawdę mnie rozweselały. Myślałem, że to daje mi energię do życia.

Chcę to odwzajemnić i to jest jeden z powodów, dla których tworzę gry. Jeśli ktoś zagra w moją grę i po kilku latach poczuje, że chcę żyć dalej, ponieważ grałem w tę grę i ona mnie rozweseliła. To byłaby najszczęśliwsza rzecz, jaką bym czuł, ponieważ myślałem o tym podczas tworzenia gry.

Jest tak wiele rzeczy w rozrywce, ale gry są tak wciągające i gra się w nie przez setki godzin. Więc jeśli poproszę osobę o poświęcenie setek godzin swojego życia i uwolnienie się od stresu lub czegokolwiek innego, to też jest w porządku, ale chcę też dać jej coś poprzez moją grę. Na przykład dzięki relacji Luki i Alyssy oraz postaciom w grze coś pan czuje.

Można to wykorzystać w prawdziwym życiu i stać się szczęśliwym. To jest mój cel. I oczywiście nie osiągnąłem tego punktu, ale tak właśnie myślę, kiedy tworzę moje gry.

Filozoficzne podejście Kojimy do Death Stranding 2 i jego zdolności do zapewnienia graczom odnowionego poczucia celu i życia ma swoją wagę. Wiele osób w kręgach internetowych szczegółowo opisało, że zawarte w grze motywy więzi, wytrwałości i pośredniej współpracy pomogły im przetrwać trudne momenty w ich życiu.

Kojima zauważył nawet, że ponad 79% graczy kontynuowało grę w Death Stranding 2 nawet po ukończeniu głównego wątku fabularnego, co może pośrednio korelować z głębszym związkiem z postapokaliptyczną Australią Hideo Kojimy.

Kup Death Stranding 2: On the Beach na Amazon

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 11 > Hideo Kojima ujawnia swoją prawdziwą motywację do tworzenia gier: "Chcę, aby gracze znaleźli radość w życiu poprzez moje historie"
Rahim Amir Noorali, 2025-11- 6 (Update: 2025-11- 6)