Gry na komputerach Mac to wciąż trudny temat, ponieważ liczba dostępnych tytułów jest po prostu znacznie mniejsza w porównaniu do systemu Windows. Istnieją oczywiście natywne tytuły AAA dla macOS, takie jak Resident Evil 7, Civilization 7, Baldur's Gate 3 czy No Man's Sky. Z Cyberpunk 2077 jak również Assassin's Creed Shadowsmamy teraz również dwa tytuły ze zintegrowanymi benchmarkami, co jest idealnym scenariuszem do porównania wydajności z rywalami z Windows. Pozwala nam to również porównać wydajność, ponieważ Cyberpunk 20 77 i tak jest naszym domyślnym tytułem w naszych recenzjach laptopów. Oba tytuły przetestowaliśmy na MacBooku Pro 16 z najmocniejszym SoC M4 Max.
Cyberpunk 2077 natywny vs. CrossOver
Byliśmy oczywiście ciekawi, jak wydajność natywnej wersji Cyberpunk 2077 różni się od wersji emulowanej przez CrossOver, której używaliśmy w naszej oryginalnej recenzji oryginalnej recenzji MacBooka Pro 16. Jeśli weźmiemy wszystkie nasze standardowe presety benchmarkowe (1080p Low, Med, High, Ultra, QHD, 4K), to widzimy przewagę wydajności na poziomie 68% dla wersji natywnej. Zwłaszcza ustawienia 1080p i QHD wykazują znaczną poprawę, podczas gdy wynik 4K jest niemal identyczny. Jednak 4K i tak nie jest grywalne i wymaga skalowania MetalFX, gdzie udało nam się poprawić wynik z 23,6 do 34,1 klatek na sekundę (ustawienie jakości).
| Performance rating - Percent | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max | |
| Cyberpunk 2077 2.2 Phantom Liberty | |
| 1920x1080 Low Preset (FSR off) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max (native) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max | |
| 1920x1080 Medium Preset (FSR off) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max (native) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max | |
| 1920x1080 High Preset (FSR off) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max (native) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max | |
| 1920x1080 Ultra Preset (FSR off) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max (native) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max | |
| 2560x1440 Ultra Preset (FSR off) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max (native) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max | |
| 3840x2160 Ultra Preset (FSR off) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max (native) | |
| Apple MacBook Pro 16 M4 Max | |
Apple M4 Max vs. Nvidia Blackwell i AMD Strix Halo
Cyberpunk 2077 działa bardzo dobrze na MacBooku Pro 16 z M4 Max, nawet przy wysokich detalach. Nawet wstępnie ustawiony Raytracing Ultra jest nadal grywalny w rozdzielczości QHD przy 37 fps. Apple własna wersja generowania klatek powinna jeszcze bardziej poprawić wydajność, gdy zostanie wydana. Sytuacja wygląda inaczej w przypadku Assassin's Creed Shadows, które jest bardziej wymagające dla sprzętu. Ustawienie Ultra High daje tylko ~30 klatek na sekundę, a różnica między 1080p i QHD jest niewielka. Ustawienie High jest znacznie płynniejsze i wynosi ~50 klatek na sekundę.
W porównaniu do laptopów z systemem Windows, wydajność jest mniej więcej na poziomie laptopów z szybkimi wersjami mobilnych kart graficznych GeForce RTX 5060 z TGP wynoszącym 100 W. Wolniejsze wersje z TGP wynoszącym 80 W są pokonywane. M4 Max może również pokonać powolne wersje RTX 5070 Laptoptakie jak model 60 W w Dell 16 Premium. AMD Strix Halo z Radeon 8060s jest również nieco szybszy.
Wydajność w grach
Jak wspomniano wcześniej, natywna wersja Cyberpunk 2077 daje nam również możliwość porównania wydajności w grach z laptopami z systemem Windows. Pomiary są wykonywane, gdy laptop jest uruchomiony na zewnętrznym ekranie, więc ekran wewnętrzny nie wpływa na wynik. Pierwszą rzeczą, którą widzimy, jest to, że wydajność natywnej wersji Cyberpunk 2077 jest o 46% lepsza w porównaniu z wersją emulowaną.
W porównaniu do laptopów z systemem Windows, Apple's M4 Max może pokonać prawie wszystkich rywali z podobnymi wartościami wydajności, tylko wolniejsza wersja 60W GeForce RTX 5070 Laptop w Dell 16 Premium jest prawie na tym samym poziomie.
| Power Consumption / Cyberpunk 2077 FHD ultra no FSR (external Monitor) | |
| NVIDIA GeForce RTX 5050 Laptop, 115, | |
| NVIDIA GeForce RTX 5060 Laptop, 115, | |
| NVIDIA GeForce RTX 5070 Laptop, 100, | |
| NVIDIA GeForce RTX 5060 Laptop, 100, | |
| AMD Radeon 8060S, 0, | |
| NVIDIA GeForce RTX 5060 Laptop, 80, | |
| Apple M4 Max 40-Core GPU, 75, | |
| AMD Radeon 8060S, 80, | |
| NVIDIA GeForce RTX 5070 Laptop, 60, | |
| Apple M4 Max 40-Core GPU, 75, | |
* ... im mniej tym lepiej
Werdykt - macOS potrzebuje więcej natywnych gier AAA
Wybór gier dla macOS jest nadal ograniczony w porównaniu do Windows, ale natywne tytuły działają bardzo dobrze na M4 Max, a wydajność w grach jest porównywalna z mobilnym GeForce RTX 5060 lub nieco wolniejszymi wersjami mobilnego GeForce RTX 5070. M4 Max nie ma jednak żadnych problemów z ograniczoną pamięcią VRAM, ponieważ GPU może po prostu uzyskać dostęp do pamięci systemowej.
Oczywiście nie ma większego sensu kupowanie MacBooka Pro 16 z M4 Max ale jeśli potrzebujemy go do innych zadań i po prostu chcemy od czasu do czasu pograć w jakieś gry, to sprawdzi się on bardzo dobrze z natywnymi tytułami. Wydajność jest lepsza w porównaniu do podobnie wydajnych laptopów z systemem Windows, a hałas wentylatora jest zwykle cichszy.






