Notebookcheck Logo

Akumulator sodowo-jonowy CATL zapewnia 300-milowy zasięg i pierwszą masową certyfikację pojazdów elektrycznych

Współczesne ogniwa sodowo-jonowe Amperex Technology Ltd. (Źródło zdjęcia: CATL)
Współczesne ogniwa sodowo-jonowe Amperex Technology Ltd. (Źródło zdjęcia: CATL)
Największy na świecie producent akumulatorów CATL stworzył pierwszy akumulator sodowo-jonowy do pojazdów elektrycznych, który został certyfikowany zgodnie z nowym krajowym standardem bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych w Chinach. Co więcej, druga generacja baterii Na-ion firmy CATL osiągnęła nowy poziom gęstości energii przed rozpoczęciem masowej produkcji.
E-Mobility

CATL skomercjalizował pierwszą baterię sodowo-jonową do samochodów elektrycznych, która pozwala im osiągnąć zasięg obecnych masowych pojazdów elektrycznych z ogniwami LFP.

Druga generacja baterii sodowo-jonowych CATL może napędzać pojazdy elektryczne przez ponad 300 mil na jednym ładowaniu, ponieważ jej gęstość energii wynosi 175 Wh/kg zbliża się w stosunku do obecnych baterii litowych w popularnych pojazdach elektrycznych, takich jak Model Y lub Model 3, ale przy niższych kosztach.

Do tego stopnia, że Bluettiktóra produkuje popularne stacje mobilne z bateriami LFP, takie jak AC180 dostępne na Amazon, stworzyła pierwszą taką stację zasilającą z bateriami sodowo-jonowymi.

Wysoka gęstość energii nie jest jedyną zaletą CATL Naxtra ponieważ mogą one również pracować w znacznie szerszym zakresie temperatur bez utraty pojemności w temperaturach ujemnych. Dzięki brakowi metali reaktywnych w swoim składzie i zdolnościom produkcyjnym CATL, akumulator sodowo-jonowy największego na świecie producenta ogniw stał się pierwszym, który uzyskał pożądany certyfikat bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych zgodnie z rygorystyczną nową chińską normą krajową GB 38031-2025 chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.chinesestandard.net/PDFExample/GB38031-2020EN.pdf.

Otwiera to drzwi do stosowania go w różnych pojazdach elektrycznych, a szczególnie nadaje się do tych, które będą działać w zimnym klimacie. Według CATL, linia akumulatorów sodowo-jonowych Naxtra ma tak wiele zalet pod względem kosztów, bezpieczeństwa i przyjaznej dla klimatu produkcji, że ma potencjał, aby znaleźć się w 40% chińskich pojazdów elektrycznych w przyszłości.

Bateria sodowo-jonowa jest obecnie testowana przez klientów, a CATL rozpocznie masową produkcję w przyszłym roku po otrzymaniu pierwszych zamówień. Nie wiadomo, którzy producenci będą pierwszymi, którzy wypuszczą na rynek masowy samochody elektryczne z akumulatorem sodowo-jonowym, ale biorąc pod uwagę, że CATL zalicza prawie wszystkich głównych producentów pojazdów elektrycznych do swoich klientów, dobrze wróży to rozwojowi i rozprzestrzenianiu się tej technologii.

CATL sprawia również, że akumulator sodowo-jonowy Naxtra jest kompatybilny z pakietem akumulatorów 20/25 standaryzacją przeznaczoną dla stacji wymiany. CATL buduje sieć sieć zarówno samodzielnie, jak i z partnerami takimi jak NIO którego samochody elektryczne są wyposażone w wymienne baterie baterie.

Jeśli nowa generacja akumulatorów sodowo-jonowych CATL trafi do stacji wymiany akumulatorów, sama wygoda posiadania świeżo naładowanego pakietu zainstalowanego w ciągu kilku minut przyczyni się do popularyzacji chemii akumulatorów sodowo-jonowych w branży.

Specyfikacja baterii sodowo-jonowej CATL obiecuje zasięg 500 km i szybkie ładowanie.
Specyfikacja baterii sodowo-jonowej CATL obiecuje zasięg 500 km i szybkie ładowanie.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Akumulator sodowo-jonowy CATL zapewnia 300-milowy zasięg i pierwszą masową certyfikację pojazdów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2025-09-20 (Update: 2025-09-20)