CATL skomercjalizował pierwszą baterię sodowo-jonową do samochodów elektrycznych, która pozwala im osiągnąć zasięg obecnych masowych pojazdów elektrycznych z ogniwami LFP.
Druga generacja baterii sodowo-jonowych CATL może napędzać pojazdy elektryczne przez ponad 300 mil na jednym ładowaniu, ponieważ jej gęstość energii wynosi 175 Wh/kg zbliża się w stosunku do obecnych baterii litowych w popularnych pojazdach elektrycznych, takich jak Model Y lub Model 3, ale przy niższych kosztach.
Do tego stopnia, że Bluettiktóra produkuje popularne stacje mobilne z bateriami LFP, takie jak AC180 dostępne na Amazon, stworzyła pierwszą taką stację zasilającą z bateriami sodowo-jonowymi.
Wysoka gęstość energii nie jest jedyną zaletą CATL Naxtra ponieważ mogą one również pracować w znacznie szerszym zakresie temperatur bez utraty pojemności w temperaturach ujemnych. Dzięki brakowi metali reaktywnych w swoim składzie i zdolnościom produkcyjnym CATL, akumulator sodowo-jonowy największego na świecie producenta ogniw stał się pierwszym, który uzyskał pożądany certyfikat bezpieczeństwa pojazdów elektrycznych zgodnie z rygorystyczną nową chińską normą krajową GB 38031-2025 chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://www.chinesestandard.net/PDFExample/GB38031-2020EN.pdf.
Otwiera to drzwi do stosowania go w różnych pojazdach elektrycznych, a szczególnie nadaje się do tych, które będą działać w zimnym klimacie. Według CATL, linia akumulatorów sodowo-jonowych Naxtra ma tak wiele zalet pod względem kosztów, bezpieczeństwa i przyjaznej dla klimatu produkcji, że ma potencjał, aby znaleźć się w 40% chińskich pojazdów elektrycznych w przyszłości.
Bateria sodowo-jonowa jest obecnie testowana przez klientów, a CATL rozpocznie masową produkcję w przyszłym roku po otrzymaniu pierwszych zamówień. Nie wiadomo, którzy producenci będą pierwszymi, którzy wypuszczą na rynek masowy samochody elektryczne z akumulatorem sodowo-jonowym, ale biorąc pod uwagę, że CATL zalicza prawie wszystkich głównych producentów pojazdów elektrycznych do swoich klientów, dobrze wróży to rozwojowi i rozprzestrzenianiu się tej technologii.
CATL sprawia również, że akumulator sodowo-jonowy Naxtra jest kompatybilny z pakietem akumulatorów 20/25 standaryzacją przeznaczoną dla stacji wymiany. CATL buduje sieć sieć zarówno samodzielnie, jak i z partnerami takimi jak NIO którego samochody elektryczne są wyposażone w wymienne baterie baterie.
Jeśli nowa generacja akumulatorów sodowo-jonowych CATL trafi do stacji wymiany akumulatorów, sama wygoda posiadania świeżo naładowanego pakietu zainstalowanego w ciągu kilku minut przyczyni się do popularyzacji chemii akumulatorów sodowo-jonowych w branży.