Między 24 a 26 czerwca, subskrybenci Game Pass powitali na trzy nowe tytuływ tym klasyczną serię strategii czasu rzeczywistego. Na zakończenie miesiąca, Call of Duty: WWII przyniesie coś nowego dla fanów strzelanek. Następnie, 1 lipca, do oferty dołączą Little Nightmares II i Rise of the Tomb Raider.
Call of Duty: WWII - 30 czerwca (PC i konsole)
Call of Duty: WWII, 14. główna odsłona serii, została wydana 3 listopada 2017 roku. Kampania przenosi graczy na front zachodni II wojny światowej, gdzie wcielają się oni w Ronalda "Reda" Danielsa, młodego żołnierza 1 Dywizji Piechoty USA. Od lądowania D-Day w Normandii, przez przeprawę przez Francję, wyzwolenie Paryża i ostateczną bitwę nad Renem, historia przedstawia kultowe momenty wojny oczami zwykłego żołnierza frontowego.
Rozgrywka w Call of Duty: WWII porzuca zaawansowane technologicznie gadżety znane z Advanced Warfare i Infinite Warfare, powracając do klasycznej walki "buty na ziemi". Gracze biegają sprintem, ślizgają się i chowają za workami z piaskiem, barykadami i ruinami - żadnych plecaków odrzutowych ani ucieczek po ścianach, tylko szorstka, naziemna akcja. Autentyczne bronie z czasów II wojny światowej, takie jak M1 Garand, MP-40 i Thompson, zapewniają satysfakcjonujące, mocne reakcje. W kampanii zdrowie nie regeneruje się automatycznie. Zamiast tego można polegać na swoim oddziale - prosząc o bandaże od medyka, chwytając amunicję od kolegów z drużyny lub prowadząc ogień osłonowy pod presją. Tworzy to silne poczucie pracy zespołowej. Tryb wieloosobowy wprowadza system podziałów, który kształtuje styl gry, wraz z trybami opartymi na celach, takimi jak "Wojna", w których gracze budują mosty lub eskortują czołgi. Dla tych, którzy lubią mroczne klimaty, tryb przetrwania Nazi Zombies oferuje brutalne i chaotyczne wyzwanie poboczne.
Little Nightmares II - 1 lipca (PC, chmura i konsole)
Little Nightmares II to mroczna gra logiczno-platformowa z silnymi elementami horroru, znana z nawiedzającej atmosfery i kinowego stylu. Gracz wciela się w Mono, młodego chłopca noszącego papierową torbę na głowie, który budzi się w pokręconym świecie pełnym groteskowych dorosłych potworów. Wraz z Six - dziewczyną w żółtym płaszczu przeciwdeszczowym z pierwszej gry - podróżujesz od rozpadającej się leśnej chaty, przez przerażającą szkołę, do oświetlonego neonami Pale City, docierając w końcu do Wieży Sygnałowej, której niesamowite fale radiowe wypaczają samą rzeczywistość. Opowiedziana bez dialogów, gra tka potężną historię o manipulacji i stracie, z ewoluującą relacją między Mono i Six w jej emocjonalnym rdzeniu.
W Little Nightmares II poruszamy się po niesamowitym świecie poprzez klasyczną rozgrywkę side-scrolling 2.5D, wspinając się, skradając i rozwiązując zagadki po drodze. Zagadki często opierają się na fizyce, wyczuciu czasu i pracy zespołowej - Six może utrzymać drabinę, podczas gdy Mono podnosi ją na wyższą platformę. Spotkania z wrogami, takimi jak obłąkany nauczyciel lub przerażający chirurg, wymagają skradania się i cierpliwości, ponieważ bezpośrednie konfrontacje są zwykle śmiertelne. Mono może od czasu do czasu walczyć za pomocą znalezionych przedmiotów, takich jak młotki, używając ich do rozbijania przeszkód lub obrony przed wrogami, takimi jak porcelanowe dzieci. Chociaż system punktów kontrolnych jest sprawiedliwy, każde spotkanie pozostaje napięte - jeden zły ruch może oznaczać rozpoczęcie od nowa.
Rise of the Tomb Raider - 1 lipca (PC, chmura i konsole)
Rise of the Tomb Raider, jedenasta główna odsłona serii Tomb Ra ider i druga część trylogii reboot, która rozpoczęła się w 2013 roku, została wydana 10 listopada 2015 roku. Tym razem Lara Croft udaje się na zamarznięte pustkowia Syberii w poszukiwaniu zaginionego miasta Kitezh, które podobno znajduje się pod lodem. Tam ma nadzieję odkryć "Boskie Źródło" - mityczny artefakt, który według wierzeń zapewnia wieczne życie. Po drodze Lara musi stawić czoła brutalnym burzom śnieżnym, niebezpiecznym dzikim zwierzętom i bezwzględnej tajnej organizacji Trinity, która pragnie tej samej mocy. Aby przetrwać, Lara ma dostęp do wszechstronnego arsenału: pistoletów, strzelb i karabinów szturmowych do otwartej walki, a także łuków i toporów wspinaczkowych do skradania się i walki w zwarciu.
Gra łączy otwarte obszary hubu z lekką mechaniką przetrwania i zdobyła uznanie krytyków za wciągający portret syberyjskiej dziczy. Poza intensywnymi strzelaninami, Lara odkrywa ukryte grobowce, pokonuje trudne sekcje wspinaczkowe i rozwiązuje zagadki oparte na fizyce. Głęboki system rzemiosła dodaje kolejną warstwę do doświadczenia. Zbierając zasoby, można ulepszać broń, tworzyć amunicję i wytwarzać niezbędny ekwipunek - wszystko to zwiększa zdolność Lary do przetrwania w trudnym, zamarzniętym terenie.