Debiut Remedy Entertainment na scenie multiplayer z FBC: Firebreak był co najmniej mieszany. Gra osiągnęła kamień milowy, przekraczając liczbę miliona graczy na wszystkich platformach zaledwie tydzień po premierze 17 czerwca.
Remedy ogłosiło tę wiadomość na swoim koncie X, dziękując wszystkim "Firebreakerom" i obiecując nową zawartość oraz poprawki. Chociaż ogólna liczba graczy wydaje się imponująca, droga do miliona była bardzo wyboista.
FBC: Firebreak to odejście od gier Remedy dla jednego gracza, takich jak Control i Alan Wake. Gra jest powiązana z Remedy Connected Universe, a gracze wyruszają do tajemniczego Oldest House, sześć lat po wydarzeniach z Control.
Osiągnięcie pułapu miliona graczy wiąże się z pewnym haczykiem. Znaczną część wzrostu liczby graczy przypisuje się premierze gry na Xbox Game Pass i dodatkowej warstwie PlayStation Plus. Nie jest nierozsądne myślenie, że gracze wskoczą na szybką sesję FBC: Firebreak, zamiast poświęcać się pełnemu uruchomieniu.
Spekulacje te są dodatkowo wspierane przez raporty ze SteamDB, które pokazują, że FBC: Firebreak ma obecnie 78 graczy online (w momencie pisania tego tekstu), z 24-godzinnym szczytem wynoszącym 169. Oznacza to znaczny spadek w stosunku do rekordowego poziomu 1 992 graczy odnotowanego 10 dni temu. Gra otrzymała "mieszaną" ocenę na Steam, obecnie 1 511 recenzji użytkowników, z czego 65,69% jest pozytywnych.
Dla większości krytyków i użytkowników gra była jak druga praca. Brak samouczków, zagmatwana progresja i problemy z dobieraniem graczy zostały powszechnie wyśmiane. Niektórzy gracze donosili, że ukończyli zawartość gry w ciągu jednego lub dwóch dni, nie dając powodu do ustawiania się w kolejce do kolejnego rajdu.
Gracze uwielbiają pomysł na FPS osadzony w chaotycznym świecie Remedy Connected Universe, ale wykonanie wydaje się dzielić użytkowników. Remedy zwróciło uwagę na recenzje i poprawiło kilka błędów. Studio obiecało aktualizacje balansu i nową zawartość w grze, w tym broń, lokacje i misje, jeszcze w tym roku.
Ogłoszenie miliona graczy wywołało jednak debatę w społeczności graczy. Wiele osób zastanawia się, czy Remedy liczy unikalne logowania, pobrania, czy też aktywnych graczy. Niektórzy spekulują, że tylko niewielka liczba wszystkich graczy reprezentuje bezpośrednie zakupy, podczas gdy reszta wypróbowuje grę w Xbox Game Pass lub PlayStation Plus.
FBC: Firebreak cierpi na powszechny przypadek "syndromu wczesnego dostępu" Remedy obecnie uwzględnia opinie graczy i przygotowuje kolejną aktualizację dla FBC: Firebreak. Prawdziwe pytanie brzmi jednak, czy studio zdoła wykonać późne sprzęgło, zanim cierpliwość społeczności graczy się wyczerpie?