Zeszły tydzień przyniósł trzy nowe gry w Game Pass, a ten tydzień kontynuuje ten trend. Jeśli mają Państwo ochotę na inny rodzaj symulacji - tym razem międzygalaktycznej - proszę sprawdzić Star Trucker. Fani roguelike'ów i budowania talii znajdą wiele przyjemności w Wildfrost, podczas gdy gracze rywalizacyjni i entuzjaści piłki nożnej powinni przyjrzeć się Rematch. W przeciwieństwie do FC 25 (dawniej FIFA), Rematch nie dąży do realizmu, ale zapewnia szybką, bezwzględną akcję 5v5 - coś, co wyraźnie rezonuje z graczami, sądząc po zaskakująco dużej liczbie graczy. Poniżej znajdą Państwo krótki przegląd.
Star Trucker - 18 czerwca (Xbox Series X/S)
Star Trucker to symulator kosmicznej ciężarówki, w którym zasiadamy za kierownicą międzygalaktycznego wozidła. Podróżując przez galaktykę, będziesz podejmować misje, pokonując wyzwania, takie jak korporacyjna chciwość, kosmiczni piraci i podejrzane placówki.
Zlecenia przychodzą przez radio lub na stacjach kosmicznych - od podstawowych ładunków po przemyt i misje z unikalnymi wyzwaniami. Po drodze trzeba będzie zarządzać paliwem, monitorować systemy i uszkodzenia, omijać pola asteroid i przetrwać wrogie strefy - zarówno siłą, jak i negocjacjami. Pomiędzy misjami można ulepszać swój statek, dodając lepsze silniki, powiększając przestrzeń ładunkową i nie tylko.
Wildfrost - 18 czerwca (konsola)
Wildfrost to taktyczny deckbuilder roguelike osadzony w świecie pogrążonym w niekończącej się zimie. Gdy słońce zniknęło, a ziemia zamarzła, pozostało tylko jedno miasto: Snowdwell, ostatnia przystań dla bohaterów zdeterminowanych do walki z zimnem. Gracze prowadzą drużynę poszukiwaczy przygód na lodowe pustkowia, z misją odkrycia i wyeliminowania źródła wiecznego mrozu.
Każda rozgrywka rozpoczyna się z losowo wygenerowanym bohaterem, z którego każdy posiada unikalne statystyki i umiejętności. W miarę postępów gracze rekrutują towarzyszy i zbierają zaklęcia, które rozszerzają ich talię i odblokowują nowe opcje taktyczne. Bitwy są turowe i toczą się na dwurzędowym polu bitwy, gdzie pozycjonowanie, czasy odnowienia i kierunek ataku odgrywają kluczową rolę. Wyróżniającą się cechą jest "Counter System" - karty nie atakują natychmiast, ale dopiero wtedy, gdy ich licznik osiągnie zero. Dodaje to warstwę strategii, pozwalając na staranne planowanie, ale także wymagając precyzyjnego wyczucia czasu. Pomiędzy walkami można wybierać ścieżki, odwiedzać sklepy, zbierać nowe karty lub ulepszać istniejące.
Rewanż - 19 czerwca (PC, Clound i Xbox Series X/S)
Prawie 160 000 jednoczesnych graczy podczas otwartej bety 29 maja (według SteamDB) i obecnym szczytem ponad 42 000 w pełnej wersji, Rematch wyróżnia się jako jeden z największych tegorocznych hitów-niespodzianek. Jego połączenie przystępnej rozgrywki piłkarskiej i rywalizacji na arenie wywołało poważny szum. Wielu już nazywa ją "Rocket League z nogami zamiast samochodów"
W Rematch kontrolujemy jednego gracza w szybkim meczu 5 na 5, w którym wszystko kręci się wokół precyzyjnej kontroli piłki, ostrych podań, zręcznego dryblingu i agresywnych ataków. Nie ma tu fauli, przewinień ani przerw - tylko czysta, nieustępliwa rywalizacja. W przeciwieństwie do tradycyjnych gier piłkarskich, w Rematch nie chodzi o realizm, ale o płynną, opartą na umiejętnościach rozgrywkę.