Od czasu powstania Xbox Game Pass wiele osób próbowało spekulować lub zgadywać, ile gotówki Microsoft wydaje na utrzymanie usługi w świetnych grach. Podczas gdy cały własny katalog Microsoftu pojawia się teraz w Game Pass pierwszego dnia, Microsoft dodaje również do Xbox Game Pass ciężkie hity innych firm, takie jak Expedition 33.
Dodanie gorąco oczekiwanych tytułów innych firm do Game Pass jest świetne dla usługi, ponieważ oferuje subskrybentom pożądane treści, ale rodzi kilka poważnych pytań dotyczących trwałości inicjatywy. Ile tak naprawdę płaci Microsoft, aby zabezpieczyć premiery dużych gier dla Xbox Game Pass? Czy kwota ta jest rzeczywiście zrównoważona w dłuższej perspektywie?
Bystry użytkownik X, Timur222zauważył coś interesującego związanego z kosztami gier Xbox Game Pass w profilu LinkedIn niedawno zwolnionego starszego menedżera ds. rozwoju biznesu w firmie Microsoft. Osoba ta, Iain MacIntyre, najwyraźniej "wynegocjowała ponad 500 umów o wartości od 50 tysięcy do ponad 50 milionów dolarów, zabezpieczając zarówno niezależne hity, jak i tytuły AAA dla Game Pass"
Wygląda więc na to, że Microsoft płaci od 50 000 USD do oszałamiających 50 milionów USD lub więcej, aby zabezpieczyć tytuły dla Game Pass. Nie oznacza to jednak, że Game Pass spala gotówkę Redmond, ponieważ usługa jest podobno opłacalna.
To, na co wskazuje rzekomy koszt Game Pass w przeliczeniu na tytuł, to trudności z utrzymaniem obecnego tempa przejęć w przyszłości. Tworzenie gier AAA jest notorycznie kosztowne, a w ostatnich latach stało się jeszcze droższe. Z przeciętna gra AAA zajmuje teraz wiele lat i kosztuje dziesiątki milionów, jeśli nie setki milionówmicrosoft będzie musiał wydawać coraz więcej pieniędzy, aby uzyskać przebojowe gry w Game Pass.
Aby temu zaradzić, firma może zwiększyć Ceny subskrypcji Game Passco wydaje się prawdopodobne, ponieważ Xbox podobno musi spełnić surowe cele finansowe, lub nadać priorytet umieszczaniu gier niezależnych / AAA w Game Pass nad ofertami AAA. Cokolwiek by się nie wydarzyło, jedno jest pewne: Xbox ma przed sobą trudny okres.
Źródło(a)
Iain MacIntyre na LinkedIn, Timur222 na X, Windows Central, Teaser image: Xbox/Microsoft, JP Valery on Unsplash, edytowane