15 czerwca subskrybenci Game Pass uzyskali dostęp do dzikiej strzelanki pierwszoosobowej High on Life. Tego samego dnia Microsoft ogłosił trzy kolejne tytuły, które pojawią się w usłudze w tym tygodniu, w tym:
RoboCop: Rogue City - 17 lipca (Cloud, PC i Xbox Series X|S)
RoboCop: Rogue City to oparta na fabule strzelanka pierwszoosobowa, która podąża za oryginalną narracją skoncentrowaną na kultowym oficerze cyborgów Alexie Murphym. Rozgrywająca się w brutalnym, pełnym przestępczości Detroit pomiędzy wydarzeniami z RoboCop 2 i RoboCop 3, gra stawia graczy przeciwko brutalnemu gangowi znanemu jako Torch Heads. W miarę rozwoju chaosu rośnie napięcie między policją, mediami i potężną korporacją OCP - każdy z nich walczy o kontrolę. Próbując stać na straży prawa, RoboCop zostaje wplątany w skomplikowaną sieć korupcji i spisków.
Pod względem rozgrywki RoboCop: Rogue City łączy intensywną strzelaninę z perspektywy pierwszej osoby z elementami śledczymi. Oprócz pełnych akcji strzelanin z użyciem kultowego Auto-9 RoboCopa, gracze angażują się również w klasyczną pracę policyjną, w tym przesłuchania i rozwiązywanie lekkich zagadek. System umiejętności pozwala na dostosowanie zdolności, takich jak ulepszone celowanie, skanowanie otoczenia lub hakowanie systemu.
My Friendly Neighborhood - 18 lipca (chmura, PC i konsole)
My Friendly Neighborhood to pierwszoosobowy horror osadzony w dziwnym i niepokojącym świecie wypełnionym gadającymi pacynkami. Gracz wciela się w Gordona, pechowego serwisanta wysłanego w celu naprawienia prostej usterki. To, co zaczyna się jako rutynowa praca, szybko przeradza się w koszmar. Miejscem akcji jest stare, opuszczone studio telewizyjne, w którym niegdyś kręcono ukochany program dla dzieci The Friendly Neighborhood. Ale niegdyś kochane kukiełki ożyły - i nie są przyjazne.
Gra oferuje klasyczny survival horror z mieszanką strzelania i rozwiązywania zagadek. My Friendly Neighborhood trzyma graczy w napięciu dzięki ciągłemu napięciu i strategicznej walce, w której amunicja jest ograniczona i liczy się każdy strzał. Wrogowie nie mogą zostać powaleni na stałe - zamiast tego muszą zostać "przyklejeni" do ziemi taśmą klejącą, aby nie mogli się podnieść. W przerwach między starciami można eksplorować niesamowite studio, czytać porozrzucane notatki, rozwiązywać zagadki i powoli układać w całość niepokojącą prawdę stojącą za marionetkowym chaosem.
Powrót do Świtu - 18 lipca (chmura, PC i konsole)
Back to the Dawn to izometryczna więzienna gra RPG z silnym naciskiem na śledztwo. Tym, co ją wyróżnia, jest obsada antropomorficznych postaci. Gracz wciela się w Thomasa, lisa i niesłusznie oskarżonego dziennikarza, który zostaje zamknięty w więzieniu o zaostrzonym rygorze po tym, jak został przyłapany na spisku. Od tego momentu do gracza należy wybór drogi: odkrycie prawdy i oczyszczenie swojego imienia lub zaplanowanie śmiałej ucieczki. Gra daje graczom swobodę kształtowania własnego zakończenia.
Rozgrywka w Back to the Dawn łączy klasyczne elementy RPG ze skradaniem, craftingiem, dynamiką społeczną i wpływowymi wyborami. Gracze mogą budować sojusze ze współwięźniami, dołączać do więziennych gangów lub trzymać się od nich z daleka, przemycać kontrabandę i zbierać wskazówki. Niezależnie od tego, czy zagłębiasz się w spisek, czy planujesz ucieczkę, każda decyzja kształtuje twoją ścieżkę.