Szwedzki producent samochodów Volvo oficjalnie zaprezentował najnowszą generację modelu XC70 PHEV dalekiego zasięgu. Dzięki mocy 400 KM i całkowicie elektrycznemu zasięgowi do 125 mil, pojazd jest pozycjonowany jako potężna hybryda typu plug-in na dłuższe podróże. W związku z tym Volvo XC70 zostało zaprojektowane tak, aby zapewnić klientom płynne przejście od silników spalinowych do całkowicie elektrycznej jazdy.
Nowa skalowalna architektura modułowa dla XC70
XC70 bazuje na nowej, skalowalnej architekturze modułowej (SMA) dla hybryd plug-in. Ta konkretna platforma stara się połączyć wydajność elektrycznego układu napędowego z elastycznością silnika spalinowego. Dzięki akumulatorowi o pojemności 21,2 kWh i 1,5-litrowemu silnikowi turbo, Volvo twierdzi, że możliwy jest całkowity zasięg ponad 750 mil bez zatrzymywania się. Aktywna aerodynamika obejmuje zamykany przedni grill i pionowe tylne światła w kształcie litery C, które nie tylko kształtują design, ale także zmniejszają opór powietrza.
92-calowy wyświetlacz AR head-up
Wewnątrz Volvo koncentruje się na technologii, takiej jak 12,3-calowy wyświetlacz główny i 15,4-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy, które zapewniają dużo miejsca na nawigację i inne funkcje. Najważniejszym elementem jest 92-calowy wyświetlacz rzeczywistości rozszerzonej, który wyświetla kluczowe informacje dotyczące jazdy bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Funkcje bezpieczeństwa, takie jak BLIS, City Safety i Pilot Assist są również standardem.
Produkcja Volvo XC70 PHEV w Chinach
Według Volvo, produkcja modelu XC70 Long Range PHEV odbywa się w Chinach. To, czy i kiedy pojazd zostanie wprowadzony do Europy i na inne rynki, nie jest jeszcze jasne, ale Volvo zasugerowało późniejszą premierę. Dzięki najnowszemu EV, Volvo zamierza kontynuować swoją tradycję solidnych, wszechstronnych pojazdów, które wykorzystują również nowoczesne technologie elektryczne i hybrydowe, aby sprostać obecnym wymaganiom w zakresie zasięgu i wydajności.