BYD nie zwalnia tempa, jeśli chodzi o wydajne pojazdy elektryczne. Jak wynika z nowych dokumentów złożonych w chińskim Ministerstwie Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT), producent samochodów wypuszcza wersję Track Edition modelu Yangwang U9, która jest dwukrotnie mocniejsza.
U9 Track Edition posiada silnik elektryczny o mocy 744,57 KM na każdym kole, co daje łączną moc wyjściową układu napędowego wynoszącą 2 977 KM. To ponad dwukrotnie więcej niż moc oryginalnego U9, który osiąga maksymalnie 1 287 KM.
Dla porównania, trójsilnikowa Tesla Model Y Plaid ma moc szczytową 1 020 KM i przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 1,99 sekundy, wyprzedzając oryginalny Yangwang U9 o ponad pół sekundy.
Oznaczenie nowego U9 jako Track Edition oznacza, że BYD wprowadza zmiany w nadwoziu, aby uzyskać lepszą aerodynamikę. Zastosowane zostaną również mocniejsze hamulce, które będą w stanie powstrzymać ogromną moc i zapewnić bezpieczne hamowanie.
BYD prawdopodobnie wykorzysta swoją nową technologię wysokoobrotowych silników, które przekraczają 30 000 obr. Producent samochodów wykorzystał je już w Han L EV i Tang L EV, które zostały wydane w drugim kwartale 2025 roku.
Dokumentacja ujawnia, że nowy supersamochód Yangwang U9 będzie miał 20-calowe koła, dach z włókna węglowego i tylne skrzydło oraz tylny dyfuzor z regulowanymi łopatkami. Klienci mogą opcjonalnie doposażyć go w przedni splitter z włókna węglowego i elektryczne tylne skrzydło.
Inne specyfikacje obejmują prędkość maksymalną 217 mil na godzinę. Samochód ma rozstaw osi wynoszący 114,2 cala i mierzy 195,5 cala długości, 79,9 cala szerokości i 51,6 cala wysokości.