Chiński producent BYD zaprezentował właśnie "Super E-Platform 3.0 Evo", kompleksowo przeprojektowaną architekturę samochodu elektrycznego, która ma podnieść poprzeczkę w dziedzinie szybkiego ładowania. Jej sercem jest 1000-woltowy system, który umożliwia ładowanie prądem o natężeniu do 1000 amperów, co daje teoretyczną moc ładowania do 1000 kW. Według electreksystem ten może w optymalnych warunkach naładować samochód o zasięgu do 400 kilometrów w zaledwie pięć minut. Biorąc pod uwagę odpowiednią infrastrukturę ładowania, znacznie przekroczyłoby to obecny standard branżowy.
Platforma zapewniająca ekstremalne osiągi
Nowa platforma obejmuje nowo opracowany układ napędowy z falownikami z węglika krzemu, 1000-woltowy zestaw akumulatorów i wysoce wydajny silnik elektryczny typu "hairpin", który według BYD osiąga do 30 000 obr / min - wartość wcześniej nieosiągalną w produkcji seryjnej. Takie prędkości obrotowe silników są zwykle spotykane tylko w sportach motorowych lub prototypach. Platforma została opracowana z naciskiem na maksymalną wydajność energetyczną i pozwala pojazdowi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w mniej niż dwie sekundy.
Premiera w modelach Han L i Tang L
Nowa technologia będzie początkowo instalowana w dwóch modelach: sportowym sedanie Han L o mocy do 800 KM i dużym SUV-ie Tang L o maksymalnej mocy 650 KM. Oba modele są skierowane do segmentu premium i mają na celu zademonstrowanie potencjału rozwoju technologii BYD.
Wysokoprądowe ładowanie dzięki nowemu systemowi złączy
Kluczową cechą jest nowo opracowany 1000-amperowy moduł ładowania, który jest wspierany przez specjalnie dostrojony system zarządzania temperaturą. Aby przesyłać wysokie prądy, BYD wykorzystuje wielostykowy system złączy zaprojektowany w celu zminimalizowania strat stykowych i problemów termicznych. Pomimo ekstremalnej mocy ładowania, BYD podkreśla przydatność systemu do codziennego użytku i niskie wymagania konserwacyjne.
Wprowadzenie na rynek globalny wciąż niejasne
To, czy i kiedy pojazdy z Super E-Platform będą oferowane również poza Chinami, jest obecnie niejasne. Biorąc pod uwagę rosnącą konkurencję w dziedzinie wysokowydajnych pojazdów elektrycznych - na przykład ze strony Porsche, Tesli lub Lucid - nie można wykluczyć wczesnego wprowadzenia na rynek eksportowy