Capcom odwołał nadchodzący wykład na temat optymalizacji wydajności Monster Hunter: Wilds, który miał się odbyć podczas japońskiej konferencji CEDEC 2025. Zmiana planów wynika z powszechnego nękania i gróźb kierowanych pod adresem pracowników firmy.
Prezentacja, zatytułowana "Making Monster Hunter: Wilds działa płynnie! Wszystko, co muszą Państwo wiedzieć o optymalizacji", miała zapewnić wgląd w kwestie techniczne i rozwiązania, na które wpadli deweloperzy podczas optymalizacji tytułu pod kątem nowszego sprzętu. Prelekcja miała odbyć się w dniach 22-24 lipca, a programiści CAPCOM mieli zaprezentować przykłady zarządzania procesorem, kartą graficzną i pamięcią w procesie tworzenia gry.
Odwołanie wykładu nastąpiło po okresie sprzeciwu ze strony społeczności Monster Hunter. Po wydaniu aktualizacji Title Update 2 30 czerwca, gracze zaczęli zgłaszać w Internecie problemy z wydajnością, takie jak spadki liczby klatek na sekundę, skoki użycia procesora i liczne awarie. Capcom wprowadził 1 lipca łatkę, która miała rozwiązać te problemy, ale gracze donosili, że aktualizacja tylko pogorszyła sytuację.
Przykładowo, gracze korzystający ze stosunkowo wysokiej klasy kart graficznych, takich jak Radeon 7900XT, zgłaszali słabą wydajność, problemy ze strumieniowaniem tekstur i ciągłe zacinanie się gry. Sytuacja zmieniła się na gorsze, gdy pracownicy Capcom zaczęli otrzymywać nękanie i bezpośrednie groźby za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych i obsługi klienta.
4 lipca Capcom wydał publiczne oświadczenie, w którym powtórzył swoją politykę przeciwdziałania nękaniu klientów: "Chociaż cenimy opinie graczy, nękanie przekroczyło granicę" Capcom stwierdził ponadto, że "zastraszanie, zawiadomienia o krzywoprzysięstwie, zawiadomienia o utrudnianiu działalności, nękanie i inne akty" nie będą tolerowane i wyjaśnił, że firma podejmie kroki prawne w poważnych przypadkach.
Kontrowersje te wynikają ze zmagań starzejącego się silnika RE Engine z obsługą skali i otwartego świata Monster Hunter: Wilds. Reakcja rozpoczęła się na Steamie, gdzie gra zebrała tylko 12-13% pozytywnych recenzji z 20 000, zdobywając etykietę "Overwhelmingly Negative".
Podczas gdy Capcom nadal zapewnia użytkowników o swoim zaangażowaniu w poprawę wydajności Monster Hunter: Wilds, wyraźnie zaznaczył, że bezpieczeństwo jego pracowników i personelu ma pierwszeństwo.