Współzałożyciel Rockstar Games, Dan Houser, podzielił się swoimi poglądami na temat sztucznej inteligencji w programie The Chris Evans Breakfast Show w Virgin Radio UK, porównując ją do rozprzestrzeniania się choroby wściekłych krów, która ostatecznie zjada samą siebie, i powiedział, że ludziom promującym sztuczną inteligencję brakuje podstawowego człowieczeństwa.
Houser opuścił Rockstar Games w 2020 roku po prawie dwóch dekadach spędzonych w firmie. Pojawił się w programie, aby porozmawiać o swojej pierwszej powieści, A Better Paradise Volume One: An (Almost) Complete History.
Powieść jest thrillerem science-fiction o programistach, którzy tworzą grę wideo, w której sztuczna inteligencja staje się nieuczciwa. Deweloperzy porzucili projekt, a wiele lat później sztuczna inteligencja poluje na nich.
Chris Evans mówił o tym, jak niesamowita przesłanka SI w książce jest podobna do obecnych trendów w szumie SI. Houser nie powstrzymał się, gdy Chris o tym wspomniał i wyjaśnił:
Osobiście nie sądzę, że tak się stanie, ponieważ AI w końcu zje samą siebie. Modele będą przeszukiwać Internet w poszukiwaniu informacji, ale Internet będzie coraz bardziej wypełniony informacjami stworzonymi przez modele.
To trochę tak, jak wtedy, gdy karmiliśmy krowy krowami i zachorowaliśmy na chorobę szalonych krów. Nie widzę sposobu, w jaki informacje staną się lepsze, jeśli zabraknie danych.
Houser przyznał jednak, że sztuczna inteligencja ma pewne zalety, takie jak "genialne wykonywanie niektórych zadań" Wyjaśnił jednak, że sztuczna inteligencja wciąż ma ograniczenia i "często się myli" Houser stawał się coraz bardziej krytyczny wobec sztucznej inteligencji, gdy omawiał zwolenników technologii naciskających na jej wykorzystanie w branżach kreatywnych, takich jak opowiadanie historii i gry. Dziedziny, które Houser pomógł przedefiniować dzięki hitowym seriom Rockstar Games, takim jak Red Dead Redemption i Grand Theft Auto.
Houser wyjaśnił: "Niektórzy z tych ludzi, którzy próbują zdefiniować przyszłość ludzkości, kreatywności lub czegokolwiek innego za pomocą sztucznej inteligencji, nie są najbardziej humanitarnymi lub kreatywnymi ludźmi. Mówią więc: "Jesteśmy lepsi w byciu ludźmi niż ty", a to oczywiście nieprawda"
Houser dodał dalej: "To jedna z innych rzeczy, które staramy się uchwycić, jest to, że ludzkość jest ciągnięta w kierunku przez pewną grupę ludzi, którzy być może nie są w pełni zaokrąglonymi ludźmi"
Obecny dyrektor generalny Take-Two Interactive, Strauss Zelnick, powtórzył podobne odczucia wcześniej w październiku. Nie pochwalał on sztucznej inteligencji, nazywając ją "połączeniem metadanych ze sztuczką salonową", która jest "świetną rzeczą dla biznesu", ale "nie jest kreatywna i nigdy nie będzie"








