Notebookcheck Logo

Dan Houser twierdzi, że sukces GTA pociągnął za sobą również represje ze strony amerykańskiego rządu: "Prawie nas zamknęli"

Zrzut ekranu z Danem Houserem w Chris Evans Breakfast Show (źródło obrazu: Virgin Radio UK YT)
Zrzut ekranu z Danem Houserem w Chris Evans Breakfast Show (źródło obrazu: Virgin Radio UK YT)
Współzałożyciel Rockstar Games, Dan Houser, ujawnił w nowym wywiadzie, że wybuchowy sukces Grand Theft Auto zmienił studio w politycznego kozła ofiarnego dla amerykańskich prawodawców poszukujących "medialnego bożka" Zastanawiając się nad skutkami kontrowersji, takich jak skandal "Hot Coffee" z 2005 roku, Houser opisał dochodzenia rządowe, wysokie grzywny i wewnętrzne zamieszanie, które według niego prawie zamknęło firmę.
Gaming

Współzałożyciel Rockstar Games, Dan Houser, udzielił niedawno wywiadu dla The Chris Evans Breakfast Show z Virgin Radio UK i spojrzał wstecz na ogromny sukces serii Grand Theft Auto. W wywiadzie mówił o tym, jak wzrost sławy GTA sprowadził rząd USA na Rockstar Games.

Dan Houser wspomniał, że atrakcyjność GTA dla starszych odbiorców i jej dojrzała tematyka w czasach, gdy gry wideo były sprzedawane głównie dzieciom, spowodowały reakcję ze strony rządu USA.

Houser powiedział Chrisowi Evansowi:

To była ta branża, o której mówiliśmy, że była dla dzieci, a teraz mówimy, że była dla nastolatków i dorosłych mężczyzn, a także dla dzieci, ale nie obsługiwaliśmy rynku dziecięcego. Nie wydawało nam się to oburzające, ale niektórzy uważali to za niezwykle obraźliwe.

Chris Evans zasugerował, że sukces serii uciszył krytyków, ale Houser stwierdził, że doprowadziło to do dalszych problemów. Houser powiedział: "Nie, to nie było nasze doświadczenie. Nasze doświadczenie było takie, że sukces stworzył mnóstwo problemów. Warto było po prostu dobrze się bawić i robić to, co się robi"

Rozmowa zeszła na czasy, gdy seria GTA trafiła na pierwsze strony gazet i stała się celem amerykańskiego rządu. Houser wyjaśnił dalej:

"Uznali, że jesteśmy jedynymi ludźmi w Internecie handlującymi pornografią, co było niedorzeczne.

I prawie nas zamknęli. Zostaliśmy ukarani ogromną grzywną. Było to bardzo uciążliwe dla firmy, a niektórzy członkowie mojego zespołu odeszli, co było naprawdę trudne"

Houser wyjaśnił, że "centrowi demokraci" chcieli "medialnego bożka i nie mogli zająć się Hollywood ani muzyką rapową" Tak więc "łatwym straszakiem, który nie rozumiał systemu" stał się nikt inny jak Rockstar Games i seria GTA .

Evans stwierdził: "A więc straszydło? Ktoś, na kogo można wskazać, mówiąc: "Proszę spojrzeć, mamy te wszystkie prawdziwe problemy..."" Houser uzupełnił swój cytat i powiedział: "W końcu odkryliśmy problemy w Ameryce, to ci idioci"

Houser nie sprecyzował dokładnego powodu rozprawienia się z rządem i politykami, ale mógł mieć na myśli skandal "Hot Coffee" z 2005 roku w GTA: San Andreas, kiedy to moderzy odkryli wyłączoną mini-grę w kodzie gry.

Mini-gra Hot Coffee była niegrywalna po wyjęciu z pudełka, ale skłoniła ESRB do zmiany klasyfikacji gry z Mature (17+) na Adults Only. Sprawa trafiła do Izby Reprezentantów Stanów Zjednoczonych, gdzie członkowie głosowali za tym, by FTC zbadała spółkę macierzystą Rockstar, Take-Two Interactive.

FTC ostatecznie nakazała Take-Two ponowne wydanie GTA: San Andreas z mini-grą usuniętą z kodu gry. Według doniesień, Take-Two straciło około 30 milionów dolarów na wycofaniu wszystkich dostarczonych kopii GTA: San Andreas.

Proszę kupić Trylogię GTA na Amazon tutaj

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Dan Houser twierdzi, że sukces GTA pociągnął za sobą również represje ze strony amerykańskiego rządu: "Prawie nas zamknęli"
Rahim Amir Noorali, 2025-12- 3 (Update: 2025-12- 3)