Podczas gdy Grand Theft Auto jest jedną z najpopularniejszych franczyz na świecie, niektóre tytuły mogły mieć inne przeznaczenie. Dan Houser wypowiedział się niedawno na temat GTA 3 i ujawnił, że nikt poza deweloperami nie spodziewał się tego tytułu. Gra odniosła jednak ogromny sukces, stając się najlepiej sprzedającą się grą w 2001 roku w Stanach Zjednoczonych i drugą najlepiej sprzedającą się grą na świecie w Stanach Zjednoczonych i drugą najlepiej sprzedającą się grą w 2002 roku za Vice City.
Dan Houser mówił o tym w programie Sunday Brunch. Został zapytany, czy uważa, że może przenieść gry wideo na wyższy poziom, a odpowiadając na to pytanie, użył GTA 3 jako przykładu:
"Myślę, że cały zespół czuł się z GTA 3, które było wielkim przełomem w 2001 roku, a nam jako firmie bardzo brakowało wtedy pieniędzy. Myślę, że cały zespół pomyślał: "To może być niesamowite.Jest w tym coś naprawdę magicznego"
Zaznaczył również, że w grze pojawiło się wiele innowacji. Jednak GTA 3 nie było tak niecierpliwie wyczekiwane jak inne gry z serii:
"Dopóki się nie ukazała, nikt poza naszą firmą nie był nią zbytnio podekscytowany.Więc to wyszło tuż po 9/11 pod koniec 2001 roku, a kiedy wyszło, ludzie nagle zaczęli być bardziej podekscytowani"
Oczywiście, GTA 6 jest obecnie najbardziej wyczekiwaną grą na świecie. I wydaje się prawie niemożliwe, aby mogło się to powtórzyć w przypadku gry od Rockstar Games. Będzie to jednak konieczne, aby licencja nadal oferowała gry i treści, które przemawiają do graczy.



