Ostatni Zwiastun GTA 6 prezentował szczegółowe tekstury z realistycznym oświetleniem i odbiciami. Niestety, tytuł Rockstar Games może obciążyć PS5 i Xbox Series X do granic wyczerpania. Aby gra była grywalna na istniejących konsolach, były dyrektor techniczny kilku projektów GTA sugeruje ograniczenie liczby klatek na sekundę.
Vermeij opuścił Rockstar Games po debiucie GTA 4 w 2009 roku. W mediach społecznościowych jeden z użytkowników zapytał go, dlaczego opcja 60 klatek na sekundę w GTA 6 miałaby stanowić tak duże wyzwanie techniczne. Vermeij wyjaśnił, że wyższa liczba klatek na sekundę jest możliwa, ale odbyłoby się to kosztem wierności wizualnej. Ponieważ kinowa przygoda nie koncentruje się na rywalizacji w trybie wieloosobowym, 30 klatek na sekundę jest praktycznym wyborem.
Ponieważ liczba klatek na sekundę to drażliwy temat, nie wszyscy gracze pochwalą komentarze Vermeija. Nowsze gry renderują grafikę z prędkością 60 kl. Jednocześnie starzejące się PS5 i Xbox Series X mogą nie poradzić sobie z najnowocześniejszymi tytułami.
PS5 Pro może wydawać się oczywistym rozwiązaniem, ale Digital Foundry wątpi, by miało to znaczący wpływ na rozgrywkę. Autorzy testów porównawczych wyjaśnili, że identyczny procesor konsoli miałby trudności z złożonym otwartym światem GTA 6. W grze pojawi się nie tylko więcej postaci na ekranie, ale także drobne szczegóły, takie jak kosmyki włosów, będą poruszać się realistycznie. Mimo to, niedawna plotka sugerowała, że 60 klatek na sekundę wciąż może być możliwe. Ponadto, inni deweloperzy wskazują, że niewiele gier zdaje sobie sprawę z potencjału PS5 Pro.
Jeśli pierwszy lub drugi zwiastun GTA 6 jest jakąkolwiek wskazówką, jest bardziej prawdopodobne, że PS6 będzie obsługiwać tryb wydajności 60 fps. Chociaż system może pojawić się dopiero w 2027 roku lub później, opóźnienia z grą mogą okazać się korzystne. Data premiery GTA 6 to obecnie 26 maja 2026 roku, ale kolejny poślizg może przesunąć jej debiut bliżej następnej generacji konsol.