Nic dziwnego, że prace nad GTA 6 trwały tak wiele lat, częściowo ze względu na sukces, jaki odniosło i nadal odnosi GTA V. Take-Two chciało, aby kolejna odsłona była idealna i w tym celu przeszła przez wiele iteracji. Zgodnie z nowym raportem, firma anulowała trzy scenariusze, zanim ostatecznie zgodziła się na fabułę Jasona i Lucii. Podobno doprowadziło to również do rezygnacji jednego ze współzałożycieli Rockstar.
Pisarz o imieniu Fravilys podzielił się szczegółową relacją na na Medium stwierdzając, że GTA 6 przeszło wiele zmian na wczesnym etapie. Podobno trzy scenariusze przygotowane pod kierownictwem Dana Housera zostały odrzucone przez Take-Two Interactive. Pierwszym z nich był ekscytujący wątek detektywistyczny z trzema bohaterami, ale uznano go za zbyt mroczny i niezgodny z oczekiwaniami firmy. Wersja ta była rozwijana do końca 2016 roku, zanim została anulowana.
Druga opierała się na policjantce i postaci podobnej do Trevora (z GTA V), który był podwładnym przemytnika narkotyków. Ta wersja również została odrzucona przez Take-Two i anulowana w połowie 2018 roku po około 18 miesiącach rozwoju. Następnie zaprezentowano trzecią wersję, w której Afroamerykanin był byłym żołnierzem zwolnionym z więzienia, ale wpadł w świat przestępczy. Ta wersja również została odrzucona w marcu 2019 roku.
Wreszcie, pod koniec 2019 roku, fabuła Jasona i Lucii została przedstawiona i zatwierdzona, a prace nad nią rozpoczęły się na początku 2020 roku. Po tych wszystkich odrzuceniach Dan Houser poczuł jednak, że potrzebuje przerwy i w lutym 2020 roku Rockstar ogłosił że ówczesny wiceprezes ds. kreatywnych w Rockstar Games opuści firmę.
Raport ten pojawił się po tym, jak znany przeciek podzielił się informacją, że GTA 6 jest w piekle deweloperskim, ponieważ Rockstar zmaga się z ostatnim rozdziałem gry. Podejrzewa się, że jest to powód opóźnienia z jesieni 2025 roku na maj 2026 roku. Proszę jednak pamiętać, że oba te raporty, artykuł Fravilysa i informacje od przecieku, należy traktować z przymrużeniem oka.