Notebookcheck Logo

Aktualizacja oprogramowania PS5 Pro, o której mówi się w maju 2026 roku, może umożliwić obsługę 60 FPS w GTA 6

Limitowana edycja konsoli PlayStation 5 Pro 30th Anniversary w kolorze szarym retro z dwoma pasującymi kontrolerami DualSense, futerałem i stacją dokującą do ładowania kontrolera. (Źródło obrazu: Sony Interactive Entertainment)
Limitowana edycja konsoli PlayStation 5 Pro 30th Anniversary w kolorze szarym retro z dwoma pasującymi kontrolerami DualSense, futerałem i stacją dokującą do ładowania kontrolera. (Źródło obrazu: Sony Interactive Entertainment)
Nowa plotka sugeruje, że Sony pracuje nad dużą aktualizacją wydajności dla jednej ze swoich konsol. Ostatnie komentarze Marka Cerny'ego sugerują, że wysiłki inżynieryjne związane ze sprzętem nowej generacji mogą odgrywać kluczową rolę.
Console Leaks / Rumors Software Gaming

Nowa plotka głosi, że Sony przygotowuje dużą aktualizację oprogramowania dla PlayStation 5 Propotencjalnie zbiegającą się w czasie z premierą Grand Theft Auto VI. Twierdzenie to zostało udostępnione na X (dawniej Twitter) przez użytkownika @DetectiveSeeds, który przypisuje informacje nienazwanemu inżynierowi PlayStation. Zgodnie z postem, rzekoma aktualizacja wydajności PS5 Pro jest obecnie planowana na maj 2026 roku.

Ludzie w komentarzach zaczęli spekulować na temat potencjalnej aktualizacji 60 FPS dla GTA 6, w której nowa aktualizacja PS5 Pro mogłaby umożliwić konsoli Sony uruchomienie jednego z najbardziej oczekiwanych tytułów wszechczasów, GTA 6, przy 60 FPS.

Proszę zauważyć, że nikt, w tym Rockstar2K, ani żadne inne oficjalne źródło, nie potwierdziło jeszcze dokładnej rozdzielczości i liczby klatek na sekundę, w których GTA 6 będzie faktycznie działać. Spekulacje na temat tego, że GTA 6 będzie działać w ograniczonej do 30 liczbie klatek na sekundę wynikają głównie z dwóch powodów.

Pierwszym z nich jest fakt, że kilka ostatnich gier od Rockstar zostało wydanych z limitem 30 FPS, w tym GTA IV, GTA V, Red Dead Redemption, Red Dead Redemption 2 i L.A. Noire, choć niekoniecznie w tej kolejności.

A drugi to GTA 6 Trailer 2 który działał na PS5 z bazą https://www.notebookcheck.net/PlayStation-5-Slim-First-video-reveals-design-changes-from-original-PS5-consoles.741125.0.html przy, jak się wydaje, 30 FPS. Digital Foundry potwierdziło nawet, że materiał działa w rozdzielczości około 1440p z włączonym ray tracingiem i jest zablokowany na 30 FPS.

Mark Cerny podczas wydarzenia PlayStation, siedzący obok konsoli PS5 i kontrolerów DualSense. (Źródło obrazu: Sony Interactive Entertainment)
Mark Cerny podczas wydarzenia PlayStation, siedzący obok konsoli PS5 i kontrolerów DualSense. (Źródło obrazu: Sony Interactive Entertainment)

W rzeczywistości, w niedawnym wywiadzie, Mark Cerny ujawnił że architektura AMD RDNA 5, opracowana we współpracy z Sony, obejmuje prace inżynieryjne ukierunkowane na przyszły sprzęt PlayStation. Potwierdzono, że prace te już kształtują potok graficzny PS5 Pro, a funkcje takie jak FSR 4 i PSSR zostały zaprojektowane jako aktualizacje typu drop-in.

Chociaż Cerny nie wymienił bezpośrednio konkretnej aktualizacji, jego komentarze sugerują, że Sony kładzie podwaliny pod znaczące zwiększenie wydajności PS5 Pro, które może pojawić się w samą porę dla głównych tytułów, takich jak GTA 6.

Na Reddicie użytkownicy r/PlayStation wyrazili mieszankę oczekiwań i obaw związanych z rzekomą obsługą FSR 4 na PS5 Pro. Jeden z użytkowników wyraził nadzieję, że "GTA 6 będzie miało tryb 60 FPS wyłącznie na Pro", podczas gdy inny ostrzegł, że oczekiwanie zablokowanych 60 FPS jest nierealne, biorąc pod uwagę parzystość procesora z podstawowym PS5. Bardziej techniczny komentator zauważył: "Generowanie klatek jest tutaj kluczem. Jeśli uda im się natywnie osiągnąć 40 FPS, mogą wygenerować nawet 60-ish"

Innym naprawdę interesującym komentarzem Cerny'ego jest to, że jego praca nie ogranicza się tylko do zastrzeżonej technologii PlayStation, ale może również przynieść korzyści całej branży. Chociaż w tym momencie są to tylko spekulacje, może to oznaczać, że podobne ulepszenia wydajności wynikające z tego projektu mogą być również wykorzystywane w przyszłych konsolach Xbox.

Jeśli plotki o aktualizacji z maja 2026 roku okażą się prawdziwe, może to sprawić, że PS5 Pro stanie się naprawdę pożądane. Dotychczasowy odbiór konsoli był letnia użytkownicy nie widzieli prawie żadnej różnicy w rzeczywistej rozgrywce w porównaniu do podstawowej wersji PS5. Dzięki tej aktualizacji, jeśli to prawda, Sony dostaje drugą szansę. Można jednak mieć tylko nadzieję, że plan Sony, aby gry takie jak Helldivers były grywalne wszędzie na PC, PS5 i Xbox jest jedyną rzeczą, którą Sony skopiuje od Microsoftu.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Aktualizacja oprogramowania PS5 Pro, o której mówi się w maju 2026 roku, może umożliwić obsługę 60 FPS w GTA 6
Anmol Dubey, 2025-07-17 (Update: 2025-07-17)