Tesla rozpoczęła wysyłanie notatek do osób, które zarejestrowały się w celu uzyskania informacji na temat tzw Robotaxi robotaxi, wzywając ich do przejścia na nowszy pojazd, aby skorzystać z tej usługi.
Obecnie prowadzi pilotażową usługę przejazdów robotaxi w Austin w Teksasie, ale SUV-y Model Y, których używa do testów w świecie rzeczywistym, są własnością Tesli i są przez nią obsługiwane.
Oczekuje się jednak, że na początku przyszłego roku Tesla otworzy swoją platformę Robotaxi dla pojazdów właścicieli. Sądząc po pilotażu w Austin, tylko ci, których opcja FSD jest zasilana przez HW4 lub nowszy zestaw, będą mogli z niej skorzystać, stąd notatka o aktualizacji.
Po tym, jak Tesla ogłosiła rozszerzenie obszaru usług robotaxi w Austin, Waymo poszedł w jej ślady. Teraz Uber, którego usługa robotaxi obsługuje również pojazdy Waymo, podpisał umowę z producentem pojazdów elektrycznych klasy premium Lucid, aby dodać je do mieszanki.
Uber kupi nie mniej niż 20 000 SUV-ów Gravity, które Lucid wyposaży w zestaw do autonomicznej jazdy Nurozestaw do autonomicznej jazdy prosto z fabryki. Oznacza to znaczącą eskalację w wojnach robotaxi, a notatka o aktualizacji Tesli może być jednym ze sposobów, w jaki planuje ona szybką ekspansję swojej floty bez kierowcy, aby dogonić takich jak Uber.
Zaletą Tesli jest używanie tylko standardowego komputera HW4 i kamer, które są dostarczane z nowszymi pojazdami, więc może potencjalnie przełączyć przełącznik na mnóstwo pojazdów, aby uczynić je robotaxi za jednym zamachem. Z drugiej strony, SUV-y Lucid Gravity firmy Uber będą wyposażone w sprzęt do autonomicznej jazdy firmy Nuro, który jest bardziej elegancki i elegancki niż zestaw Waymo, ale nadal wymaga modernizacji.
Podczas gdy konkurencyjne firmy zajmujące się autonomią pojazdów przyznają Elon Musk może mieć rację, że rozwiązania oparte wyłącznie na kamerach są bardziej odpowiednie do szybszego uczenia się i skalowania, nadal wolą grać bezpiecznie z większą liczbą czujników i redundancji. Dopiero okaże się, czyje podejście okaże się ostatecznie lepsze, ale konkurencja robotaxi Tesli rośnie w momencie, gdy planuje ona ekspansję w kolejnych amerykańskich miastach i dodanie do floty samochodów właścicieli.
Partnerstwo Ubera z Lucid i Nuro pojawi się na drogach publicznych w 2026 roku, kiedy to Tesla ma zacząć dodawać do swojej floty pojazdy Cybercab do floty robotaxi. Tesla nie ma jednak w swoim portfolio prawdziwego 3-rzędowego SUV-a, więc nie będzie miała pełnej odpowiedzi na bezzałogowe pojazdy Lucid Gravity firmy Uber, gdy pojawią się one na drogach.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Sawyer Merritt (X) & Nuro