Amerykańska Narodowa Administracja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej (NASA) ogłosiła plany przeniesienia treści ze swojej bezpłatnej usługi NASA+ do serwisu Netflix. Agencja eksploracji kosmosu ma nadzieję wykorzystać serwis streamingowy i pokazać swoje treści globalnej publiczności.
Usługa NASA+ pozostanie bezpłatna bez reklam w oficjalnej aplikacji i witrynie NASA. Subskrybenci Netflix nie będą ponosić żadnych dodatkowych kosztów.
Rebecca Sirmons, dyrektor generalny NASA+, powiedziała, że partnerstwo pozwala "agencji na zwiększenie zaangażowania i inspirowanie globalnej publiczności w nowoczesnym krajobrazie medialnym"
W maju NASA ogłosiła podobną umowę https://www.nasa.gov/news-release/nasa-live-coverage-original-content-now-streaming-on-prime-video/ z Amazon's Prime Video, debiutując na platformie kanał Free Ad-Supported Television (FAST), aby zapewnić widzom łatwy dostęp do wysiłków agencji w zakresie lotów kosmicznych, nauki i technologii.
Netflix naciska również na dywersyfikację treści na żywo na platformie. Netflix powoli rozszerza swój katalog treści sportowych na żywo, podpisując umowy z WWE i organizując specjalne wydarzenia na żywo, takie jak turniej golfowy gwiazd https://www.netflix.com/tudum/articles/netflix-cup-live-event-date-news z udziałem sportowców z seriali dokumentalnych Formuła 1: Drive to Survive i Full Swing.
Netflix również ogłosił zawarcie umowy z francuską firmą medialną TF1, która pozwala im na streamowanie popularnych dramatów i programów bez scenariusza, takich jak The Voice, w tym innych ważnych wydarzeń sportowych na żywo, dla francuskich członków.
Dzięki partnerstwu z NASA, Netflix będzie miał teraz dostęp do transmisji na żywo startów rakiet, ekskluzywnych wywiadów z wybitnymi pracownikami, relacji na żywo z misji i widoków Ziemi na żywo z Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS).
NASA podkreśliła, że widzowie nadal mogą oglądać to wszystko całkowicie bez reklam na ich oficjalnej stronie internetowej i aplikacji https://www.nasa.gov/nasa-app/.