Notebookcheck Logo

Kierownictwo byłego dewelopera Subnautica 2, firmy Unknown Worlds, pozywa wydawcę Krafton

Oczekuje się, że pozew zwróci uwagę na spór między wydawcą a deweloperem, który doprowadził do zwolnienia najwyższego kierownictwa tego ostatniego (źródło obrazu: Steam)
Oczekuje się, że pozew zwróci uwagę na spór między wydawcą a deweloperem, który doprowadził do zwolnienia najwyższego kierownictwa tego ostatniego (źródło obrazu: Steam)
Pozew sądowy jest najnowszym wydarzeniem w sporze, który staje się coraz bardziej publiczny i koncentruje się na zwolnieniach najwyższego kierownictwa dewelopera.
Gaming Game Releases

Byli liderzy i założyciele Unknown Worlds Entertainment, Charlie Cleveland, Max McGuire i Ted Gill, złożyli pozew przeciwko wydawcy Krafton, eskalując to, co stało się największym sporem w branży gier w 2025 roku. Działania prawne nastąpiły po tym, jak wzrosły napięcia związane z opóźnionym wydaniem Subnautica 2i zarzutami dotyczącymi premii w wysokości 250 milionów.

Dramat rozwinął się w lipcu, kiedy Krafton zastąpił kierownictwo Unknown World: Charliego Clevelanda, Maxa McGuire'a i Teda Gilla, którzy założyli firmę w 2001 roku. Zastąpił ich Steve Papoutsis, były dyrektor generalny Striking Distance Studios i jeden z dyrektorów stojących za The Callisto Protocol.

Krafton nabył Unknown Worlds za 500 milionów dolarów w 2021 roku, w tym 250 milionów dolarów tymczasowej premii, jeśli Unknown Worlds osiągnie określone cele w zakresie przychodów do końca 2025 roku. Premia miała zostać rozdzielona między 100 pracowników studia, przy czym Cleveland, McGuire i Gill otrzymali 90% wypłaty (według Bloomberga).

Kamień milowy przychodów mógł zostać osiągnięty tylko wtedy, gdy Unknown Worlds wyda Subnautica 2 we wczesnym dostępie. Po zmianie kierownictwa zespołu Krafton ogłosił, że Subnautica 2 zostanie wydana w 2026 roku, co uniemożliwiło firmie osiągnięcie docelowego poziomu przychodów. W publicznym oświadczeniu Cleveland stwierdził wcześniej, że "w głębi duszy wiemy, że gra jest gotowa do wczesnego dostępu"

Krafton odparł, oskarżając: "Poprzednie kierownictwo porzuciło powierzone im obowiązki" Krafton twierdzi, że Cleveland skupił się na osobistym projekcie filmowym zamiast pracować nad Subnautica 2. Wydawca stwierdził dalej: "Czujemy się głęboko zdradzeni przez to, że nie uhonorowali zaufania, jakim obdarzyli ich nasi fani"

W odpowiedzi Cleveland opublikował w społeczności Subnautica: "Złożyliśmy pozew przeciwko Krafton: szczegóły powinny w końcu zostać (przynajmniej w większości) upublicznione - wszyscy zasługują na pełną historię"

Cleveland stwierdził dalej: "Pozwanie wielomiliardowej firmy w bolesny, publiczny i prawdopodobnie przewlekły sposób z pewnością nie było na mojej liście rzeczy do zrobienia. Ale trzeba to naprawić. Subnautica była dziełem mojego życia i nigdy nie porzuciłbym jej ani niesamowitego zespołu, który włożył w nią swoje serca"

Ten pozew okazuje się być papierkiem lakmusowym tego, jak branża gier traktuje kreatywne talenty i umowy kontraktowe. Los Subnautica 2 jest zagrożony, ponieważ wynik może mieć trwały wpływ na relacje deweloper-wydawca w całej branży gier.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Kierownictwo byłego dewelopera Subnautica 2, firmy Unknown Worlds, pozywa wydawcę Krafton
Rahim Amir Noorali, 2025-07-12 (Update: 2025-07-12)