Subnautica 2, kontynuacja wielokrotnie nagradzanej podwodnej gry survivalowej Subnautica, jest już w przygotowaniu wczesnego dostępu spodziewaną jeszcze w tym roku. Niedawno ukazał się został opublikowany nowy vlog dewelopera w którym omówiono tworzenie środowiska gry. Rozmowa o zmianach w sequelu wywołała kolejną dyskusję na temat walki w Subnautica 2.
W poście na Reddicie zatytułowanym "Czy ktoś jeszcze chciałby, aby w Subnautica 2 była walka?", autor wyjaśnił, że dobrze byłoby mieć możliwość walki ze Żniwiarzami Lewiatana, jeśli zostanie się zapędzonym w kozi róg. "Chcę być w stanie wyciągnąć Marguerite, wiesz o czym mówię?" - wyjaśnił autor.
Niektórzy użytkownicy Reddita szybko się z tym nie zgodzili. "Nie. Jest milion innych gier opartych na walce" - skomentował jeden z użytkowników, wyjaśniając, że brak walki nie jest czymś, na co można narzekać w grze opartej na eksploracji.
"To sprawia, że rozgrywka jest wyjątkowa i jest to ważna mechanika, która odróżnia grę od innych gier survivalowych. Poza tym, szukanie sposobów na uniknięcie problemu poza przemocą jest głównym tematem rozwoju gry" - podzielił się swoją opinią inny użytkownik.
"Jest zamiennik noża", odpowiada twórca Subnautica 2
Niektórzy gracze uważali, że brak walki obniży ich immersję. Na to użytkownik Reddita UWE_uly, który jest artystą środowiskowym w sequelu, wyjaśnił, że chodzi o "znalezienie rozwiązania problemu, które nie wiąże się z czymś, co zabija stwora"
Inny użytkownik powiedział: "Z tego co wiem, nie będzie nawet noża. Myślę, że to oburzające jak na grę survivalową" Na co deweloper odpowiedział, że "istnieje zamiennik noża. Nadal można nim uderzać w twarz"
Deweloper zachęcił następnie użytkowników do wyrażenia opinii na temat wymiany noża w SN2. "Proszę jednak nadal przekazywać szczere opinie na temat braku noża itp. Nie sądzę, że daliśmy jeszcze wystarczająco dużo opcji zastępczych dla starego śmiercionośnego rozwiązania. Dojdziemy do tego" - skomentował deweloper.
Dla pewnego kontekstu, zostało to ogłoszone podczas Sesji pytań i odpowiedzi w kwietniu że Subnautica 2 nie będzie posiadała żadnej broni. Zamiast noży pojawią się więc "narzędzia używane do pomagania stworzeniom i światu, a nie eliminowania naturalnych części środowiska, które ci przeszkadzają". Podczas tej sesji wspomniano również, że Lewiatany będą nie do zabicia.
Co więcej, Subnautica również nie miała wyraźnej walki. W oryginalnej grze gracze mogli użyć karabinu stazy, aby na chwilę ogłuszyć stwory i przeciąć je nożem. Biorąc pod uwagę, że twórcy SN2 byli otwarci na opinie graczy i informowali fanów na bieżąco, ciekawie byłoby zobaczyć, jakie opcje wymyślą.