Notebookcheck Logo

Cybertruck ma być zasilany baterią 4680, ponieważ Tesla planuje zwiększyć gęstość energii i obniżyć koszty

Stal nadwozia Cybertrucka pochodzi ze statku Starship (obraz: Peterson Museum)
Stal nadwozia Cybertrucka pochodzi ze statku Starship (obraz: Peterson Museum)
Tesla ostatecznie zdecydowała się na wykorzystanie w Cybertrucku swojego nowego akumulatora 4680, zamiast iść w stronę ogniw 2170 firmy Panasonic i współpracuje z azjatyckimi firmami, aby obniżyć ich koszt i zwiększyć gęstość energii. Obecnie pakiet 4680 ma podobną gęstość energii do tych 2170, ale w drodze jest nowa, wysokoniklowa wersja.
E-Mobility

Tesla podobno rozważała wszystkie trzy dostępne opcje baterii do zasilania swojego elektrycznego pickupa Cybertruck, który ma się pojawić latem, ale ostatecznie zdecydowała się na użycie najnowszych ogniw 4680. Pomimo tego, że dostosowana gęstość energii jest bardzo podobna do akumulatorów 2170 stosowanych obecnie w pojazdach o dużym zasięgu i osiągach, pakiet 4680 jest znacznie tańszy w produkcji. Tak samo jak akumulatory LFP, których Tesla używa w swoim standardowym zakresie Model 3 i Model Y, ale jeśli chodzi o Cybertruck, bateria 4680 została uznana za lepszą opcję.

Według doniesień, producent samochodów nawiązał współpracę z dwoma chińskimi firmami - Ningbo Ronbay New Energy i Suzhou Dongshan Precision Manufacturing - w celu obniżenia kosztów produkcji baterii 4680, które będą produkowane w Gigafactories w USA. Tesla złożyła niedawno wniosek o wielomilionową rozbudowę sekcji baterii w Gigafactory w Teksasie, gdzie będzie montowany Cybertruck, a także ogłosiła plany 100 GWh dodatkowej pojemności baterii 4680 w Giga Nevada również. Patrzy również na Panasonic i LG w celu zwiększenia dostaw baterii 4680, gdy ich zakłady zostaną uruchomione w ciągu roku lub tak.

Jak dotąd, główne oszczędności w produkcji baterii 4680 wynikają z konstrukcji zintegrowanych pakietów, a nie nieuchwytnej metody produkcji suchej katody, która pomogłaby obniżyć ich koszt o 50%, jak obiecano w Dniu Baterii. Podczas ostatniego rozbiórki, strukturalny pakiet 4680, którego Tesla używa w wyprodukowanym w Teksasie Modelu Y miał 244 Wh/kg gęstości energii w porównaniu do 269 Wh/kg dla ogniw 2170 firmy Panasonic.

Wyższa liczba Panasonic pochodzi jednak z większej ilości niklu w katodzie i 10% krzemu w anodzie, więc skorygowana gęstość energii obu baterii jest raczej podobna. Co więcej, Tesla podobno nawiązała współpracę z koreańską firmą - L&F Co - nad opracowaniem własnej wysokoniklowej katody dla baterii 4680, która jeszcze bardziej zwiększyłaby jej gęstość energii i przyniosła większą wydajność Cybertruckowi.

Ze względu na trwający proces produkcji akumulatora 4680 i inne ograniczenia produkcyjne, pierwsze partie Cybertrucków Tesli będą podobno produkowane w dość skromnych ilościach, podczas gdy elektryczny pickup ma trafić do masowej produkcji dopiero na początku przyszłego roku na początku przyszłego roku.

Pobierz ChargePoint Home Flex 50A EV Charger na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 03 > Cybertruck ma być zasilany baterią 4680, ponieważ Tesla planuje zwiększyć gęstość energii i obniżyć koszty
Daniel Zlatev, 2023-03-11 (Update: 2023-03-11)