Notebookcheck Logo

Potężne stacje V4 Supercharger są już aktywne, ponieważ Tesla odrzuca wymóg dopłaty do ekranu

Nowy projekt stacji Supercharger (obraz: Tesla Charging/Twitter)
Nowy projekt stacji Supercharger (obraz: Tesla Charging/Twitter)
Pierwsza stacja Supercharger z nowymi wyższymi stanowiskami z dłuższym kablem, które ułatwiają ładowanie wszystkich marek i modeli pojazdów elektrycznych, już działa. Mimo że nowe stanowiska są umieszczone w szafach V3, mogą dostarczyć prąd o natężeniu 615 A przy napięciu 1000 V DC, ponieważ oferują bardziej ergonomiczne rozmieszczenie zatok parkingowych.
E-Mobility

Superchargery Tesli "następnej generacji które zostały zainstalowane w ramach stacji pilotażowej w Europie, są mocniejsze niż obecne budki V3. Nadal korzystają z szafek V3, ale tabliczka ze specyfikacją na odwrocie nowych budek wymienia 615A prądu szczytowego przy 1000V DC, w przeciwieństwie do 475A na Superchargerach V3 w Europie.

Stacje Tesla Supercharger V3 są w stanie dostarczyć do 250 kW mocy, co może zapewnić do 1000 mil zasięgu na godzinę ładowania. Są wyposażone w kable chłodzone cieczą i mają szczytową szybkość ładowania na poziomie 1000 mil na godzinę. Tesla nie ogłosiła oficjalnie specyfikacji stacji Supercharger V4, ale zaznaczyła, że pracuje nad nowym systemem ładowania, który będzie jeszcze szybszy niż stacje V3.

Niektóre plotki sugerują, że stacje Supercharger V4 mogą być w stanie dostarczyć nawet 350 kW mocy, choć nie zostało to potwierdzone przez Teslę. Ważne jest, aby pamiętać, że maksymalna prędkość ładowania zależy również od chemii baterii pojazdu i napięcia platformy, stanu naładowania, temperatury ogniw i innych czynników. Tak więc, podczas gdy stacja Supercharger V3 lub V4 może być zdolna do dostarczenia określonej ilości energii, rzeczywista szybkość ładowania może się różnić w zależności od specyfikacji pojazdu, ponieważ modele Tesli nadal posiadają system ładowania 400V.

W USA, Tesla zobowiązała się do otwarcia co najmniej 7 500 ładowarek dla innych EV do końca 2024 r. Tesla zobowiązała się otworzyć co najmniej 7500 ładowarek dla innych pojazdów elektrycznych, aby uzyskać część miliardowych dotacji rządowych na ogólnokrajową sieć ładowania pojazdów elektrycznych. W związku z tym wycofuje się jednak z pewnych zachęt na szczeblu stanowym do budowy infrastruktury ładowania na obszarach wiejskich.

Na przykład, oferta Kalifornii na 420 kabin za 6,4 miliona dolarów w postaci ulg podatkowych została z szacunkiem odrzucona. Najwyraźniej słomą, która złamała wielbłąda, był stanowy wymóg alternatywnych metod płatności kartą. To spowodowałoby, że Tesla musiałaby zainstalować ekrany i terminale na straganie, zamiast handlować wyłącznie za pośrednictwem aplikacji.

Kalifornijska Komisja Czystej Energii (CEC) była wielkim wizjonerem w zakresie rozbudowy infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych (EV) w Kalifornii. Niestety, ze względu na niepotrzebnie uciążliwe wymagania dotyczące infrastruktury płatniczej, nie jesteśmy w stanie wykorzystać tej nagrody.

Szkoda, bo jeden z czterech projektów stacji Supercharger w ramach grantów CEC miał być największym na świecie z 164 stanowiskami. Obecnie Tesla pozwala innym samochodom elektrycznym na swoich Superchargers w ramach projektu pilotażowego , który wyposaża stacje w adapter CCS w USA. Lokalizacja i płatności, jednak nadal są obsługiwane w ramach aplikacji, tak jak robią to kierowcy Tesli. Automaker najwyraźniej zdecydował, że zmiana projektu swoich stacji Supercharger, aby dopasować alternatywne wymagania dotyczące płatności, nie jest warta kłopotów.

Pobierz Tesla Motors 24' Cable Wall Connector na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 03 > Potężne stacje V4 Supercharger są już aktywne, ponieważ Tesla odrzuca wymóg dopłaty do ekranu
Daniel Zlatev, 2023-03-16 (Update: 2023-03-16)