Notebookcheck Logo

Tesla ogłasza ceny Supercharger i dostępność dla innych samochodów elektrycznych, ale ostrzega przed wolniejszym doświadczeniem

Połączone złącze Supercharger (obraz: Tesla)
Połączone złącze Supercharger (obraz: Tesla)
Tesla prosi tylko, aby nie parkować ukośnie, jako przeniesiona rada z europejskiej sekcji aplikacji. Zaczynając przeważnie od Nowego Jorku, Tesla oficjalnie umożliwiła dostęp do swojej sieci Supercharger innym pojazdom elektrycznym. Istnieje teraz film instruktażowy, jak naładować swój samochód spoza Tesli na jej stoiskach za pomocą nowego, połączonego złącza NACS/CCS, ale Tesla ostrzega, że proces ten może być wolniejszy.
E-Mobility

Tesla wykorzystała Dzień Inwestora do ogłoszenia otwarcia swojej sieci Supercharger na inne pojazdy elektryczne w USA. "Wybrane" ładowarki Tesli Superchargers i Destination, głównie w rejonie Nowego Jorku, zostały wyposażone w łączone złącza NACS/CCS które są po prostu Teslą zadokowaną na adapterze CCS.

Tesla Charging department instrukcje wideo szczegóły, jak nie-Tesla właściciele mogą ładować ich Rivian, Chevy Bolt, lub inny pojazd elektryczny przy użyciu jego newfangled "Magic Dock" Superchargers. Trzeba po prostu pobrać aplikację Tesla i przejść do sekcji "Charge your Non-Tesla", aby zablokować złącze NACS do adaptera CCS, a następnie podłączyć cały zestaw.

Tesla ostrzega, że czas rozpoczęcia ładowania może zająć do dwóch minut, aby zatwierdzić żądanie, co spowolniłoby doświadczenie dla właścicieli innych niż Tesla. Biorąc jednak pod uwagę, że sieć Supercharger Tesli jest najbardziej rozbudowana i rozpowszechniona w USA, właściciele innych marek EV zapewne chętnie poradziliby sobie z tą niedogodnością. Niestety, mogą pojawić się pewne kontrowersje związane z parkowaniem przy Superchargerach w porównaniu z tym, do czego przyzwyczajeni są właściciele Tesli, ponieważ inne marki EV mają inne rozmieszczenie portów ładowania.

Nie trzeba dodawać, że Tesla prosi swoich nowych klientów sieci ładowania o utworzenie konta w aplikacji i dodanie metody płatności, podczas gdy cena za kWh zależałaby od czasu i miejsca. Jeden z właścicieli Chevy Bolt podłączył się do Magic Dock i Tesla naliczyła im 1,47 USD za 3 kWh energii, co nie różni się aż tak bardzo od cen za własne samochody. Kilka miesięcy wstecz Tesla sama wyciekła o miesięcznej usłudze subskrypcji Supercharger dla innych EV co zapewne jeszcze bardziej obniżyłoby ceny, gdy rollout zostanie zakończony.

Chevy Bolt musiał jednak zająć dwa miejsca, ponieważ jego port znajduje się z przodu po lewej stronie, co może stanowić wyzwanie w przyszłości. Być może jako przeniesienie z europejskiej aplikacji, Tesla ostrzega, aby starać się nie parkować po przekątnej i nie zajmować więcej miejsc Supercharger niż potrzeba, ale dopiero okaże się, jak ta rada będzie miała zastosowanie w praktyce w USA.

Pobierz 24' kabel Tesla Motors Wall Connector na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 03 > Tesla ogłasza ceny Supercharger i dostępność dla innych samochodów elektrycznych, ale ostrzega przed wolniejszym doświadczeniem
Daniel Zlatev, 2023-03- 2 (Update: 2023-03- 2)