Notebookcheck Logo

Tesla Autopilot udowodnił swoją winę w potrójnym wypadku śmiertelnym Modelu S, ponieważ śledczy uznali, że wina leży po stronie kierowcy

Uszkodzona Tesla na złomowisku
Uszkodzona Tesla na złomowisku
System Autopilot wspomagający kierowcę Tesli nie był włączony w momencie śmiertelnej kolizji Modelu S, w której zginęli wszyscy trzej pasażerowie elektrycznego pojazdu - ustalili śledczy. Według danych z komputera pokładowego kierowca miał kontrolę nad pojazdem, gdy ten zderzył się ze sprzętem budowlanym.
E-Mobility

Szybkie zderzenie Modelu S ze sprzętem budowlanym, które spowodowało śmierć kierowcy i dwóch pasażerów w maju ubiegłego roku, nie było spowodowane błędem Autopilota, uznało śledztwo. Podczas gdy National Highway Traffic Safety Administration sonduje incydenty, w których system autonomicznej jazdy Tesli mógł być zaangażowanyi nawet wydała wycofanie związane z FSD nie tak dawno temu, tutaj Autopilot został pomszczony.

Analiza komputera Tesli Model S wykazała, że Autopilot nie był aktywny przed katastrofą, a kierowca miał pełną kontrolę nad pojazdem. Śledczy ustalili, że główną przyczyną śmiertelnego wypadku było prowadzenie potężnego Modelu S "w dużym przekroczeniu dozwolonej prędkości".

Tesla w pełni współpracowała z Zespołem Badania Poważnych Wypadków (MAIT) Departamentu Policji w Newport Beach, innymi lokalnymi agencjami oraz ekspertami ds. ruchu drogowego NHTSA. Podobnie jak w przypadku innych wypadków śmiertelnych, dochodzenie w sprawie wypadku Tesli obejmowało pomiary śladów poślizgu, zbieranie rozproszonych dowodów rzeczowych oraz śledzenie świadków w celu ich przesłuchania. Według porucznika policji w Newport Beach Erica Little, który kieruje MAIT:

To wyzwanie dla naszego zespołu, aby wyjść i poradzić sobie z utratą życia tak często, jak to robią. To traumatyczne wydarzenie dla wszystkich i często widzimy na miejscach kolizji rzeczy, których większość ludzi nie powinna widzieć.

Autopilot Tesli został orzeczony w prawo, natomiast przypadek w Newport Beach mógł być wynikiem upośledzenia pod wpływem narkotyków lub alkoholu, według władz na piątek. NHTSA wysłała tam również swój własny zespół, ponieważ wypadek był jednym z 34 złożonych do trwającego dochodzenia w sprawie kraks, które są podejrzane o aktywowane systemy wspomagania kierowcy na końcowych etapach kolizji.

Get the Tesla Motors 24' Cable Wall Connector on Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 03 > Tesla Autopilot udowodnił swoją winę w potrójnym wypadku śmiertelnym Modelu S, ponieważ śledczy uznali, że wina leży po stronie kierowcy
Daniel Zlatev, 2023-03-22 (Update: 2023-03-22)