Notebookcheck Logo

Były dyrektor Bungie nazywa "strzelankę wydobywczą" "głupią", krytykując definicję gatunku dla Helldivers 2, Marathon i Escape from Tarkov

Zrzut ekranu z gry Marathon od Bungie (źródło obrazu: Bungie Press Room)
Zrzut ekranu z gry Marathon od Bungie (źródło obrazu: Bungie Press Room)
Były dyrektor produktowy Bungie, Chris Sides, powiedział w podcaście Shooter Monthly, że etykieta "strzelanka ekstrakcyjna" jest "głupia" i redukcyjna, argumentując, że nazywa gatunek po jednej mechanice i nie oddaje zróżnicowanego tempa, tonu i złożonej mechaniki gier takich jak Escape from Tarkov i Helldivers 2.
Game Releases Gaming Launch Software

Podcast Shooter Monthly na kanale Destructor of Fun na YouTube gościł były dyrektor ds. zarządzania produktem w Bungie, Chris Sides, który skrytykował etykietę "strzelanka wydobywcza" i nazwał ją "głupim" i zasadniczo niedokładnym sposobem opisywania gatunku i Nadchodzący maraton Bungie.

Chris Sides odszedł z Bungie na początku tego roku, gdzie pracował nad wczesnymi koncepcjami Marathona . Argumentował, że termin "strzelanka wydobywcza" jest redukcyjny, ponieważ zawęża grę do jednej mechaniki. Proszę zrabować obszar w sesji gry i wyjść.

W wywiadzie stwierdził:

Nazwa gatunku jest tak zła. Nienawidzę nazwy strzelanka wydobywcza. Kiedy pracowałem nad Marathonem, współpracowałem z marketingiem, umierając, by powiedzieć: "Czy możemy proszę stworzyć inną nazwę gatunku?", ponieważ strzelanka wydobywcza jest tak głupia. To jedyny gatunek, w którym nazwa jest mechaniką.

Sides uważa, że gatunek i termin mylą graczy i łagodzą ich oczekiwania. Podał przykłady innych gier z tego gatunku, takich jak Escape from Tarkov i Helldivers 2. Podczas gdy obie gry zawierają ekstrakcję jako podstawową pętlę, mają one zupełnie inne tempo, tonację, dynamikę i mechanikę rozgrywki.

Sides kontynuował:

To po prostu... problem. Nie mogę znieść tej nazwy. Myślę więc, że kiedy mówi pan o gatunku wydobywczym, powinno to trafić w pana gust. Myślę, że tak naprawdę chodzi o to, że ten gatunek nawet nie wie, czym jest.

Pan, jako gracz, skąd ma wiedzieć, co dostanie? I myślę, że to jeden z prawdziwych problemów z samym gatunkiem.

 

Pomimo punktu widzenia Side'a, Bungie trzyma się "strzelanki wydobywczej" w Marathonie, odświeżeniu sci-fi FPS studia z 1990 roku. Po nieokreślonym opóźnieniu, Marathon od Bungie zadebiutuje w marcu 2026 roku.

Pod koniec października Bungie przeprowadziło testy NDA gry Marathon , a według uczestników testów studio wprowadziło zmiany w nadchodzącej strzelance ekstrakcyjnej.

Dyrektor finansowy Sony Lin Tao podkreślił podczas kwartalnej rozmowy telefonicznej, że firma jest "w pełni zaangażowana" w uruchomienie Marathonu w bieżącym roku podatkowym. Rok fiskalny Sony kończy się w marcu 2026 roku, co sugeruje, że Marathon potencjalnie zadebiutuje w pierwszym kwartale 2026 roku.

Kup Helldivers 2 na Amazon

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 11 > Były dyrektor Bungie nazywa "strzelankę wydobywczą" "głupią", krytykując definicję gatunku dla Helldivers 2, Marathon i Escape from Tarkov
Rahim Amir Noorali, 2025-11-12 (Update: 2025-11-12)