Bardzo wysokie wymagania dotyczące pamięci masowej wielu współczesnych gier stają się coraz większą przeszkodą. Dyski SSD praktycznie nie potaniały w ostatnich latach, a pobranie kilkuset gigabajtów danych może zająć kilka dni przy wolnym połączeniu internetowym. Tym bardziej irytujący jest fakt, że Helldivers 2 zajmuje 154 GB pamięci na PC, mimo że wersja na PlayStation 5 zajmuje tylko 36 GB.
Arrowhead Game Studios wyjaśniło teraz na Steam, co powoduje tę ogromną różnicę. Według nich pliki gry zawierają wiele duplikatów wielu zasobów, które służą skróceniu czasu ładowania, gdy gra jest zainstalowana na dysku twardym. Dzieje się tak, ponieważ duplikaty oznaczają, że głowica odczytu dysku twardego nie musi przesuwać się tak daleko, aby odczytać pofragmentowane dane, co według twórców może prowadzić do dziesięciokrotnie dłuższego czasu ładowania w najgorszym przypadku. W praktyce jednak różnice są znacznie mniejsze niż oczekiwano, gdyż czasy ładowania bez zduplikowanych danych są podobno tylko o kilka sekund dłuższe. Dla użytkowników z dyskiem SSD eliminacja duplikatów nie robi różnicy.
Deweloperzy podkreślają, że różnica w czasie ładowania może być znacznie większa w przypadku innych gier, w zależności od tego, ile zasobów musi być ładowanych w tym samym czasie. Ponieważ tylko 11% wszystkich graczy Helldivers 2 uruchamia grę z dysku twardego zamiast SSD, według Arrowhead, twórcy zdecydowali się teraz usunąć duplikaty dysku twardego, zmniejszając rozmiar instalacji gry ze 154 GB do zaledwie 23 GB. Ta "odchudzona" wersja Helldivers 2 jest obecnie w fazie testów beta, ale w przyszłości będzie ona automatycznie instalowana dla wszystkich graczy.







