Według HD Auto"Nowa Klasa" reprezentuje zmianę paradygmatu w architekturze pojazdów BMW. Opiera się na specjalnie opracowanej platformie elektrycznej, która stanowi podstawę nie tylko dla nowego i3, ale także dla innych modeli, takich jak iX3. Platforma została zaprojektowana w celu zapewnienia lepszej efektywności energetycznej i wydajności. BMW koncentruje się na systematycznej elektryfikacji i cyfryzacji wszystkich komponentów pojazdu.
Design: BMW Vision New Class
Według HD Auto, stylistyka nowego i3 opiera się na koncepcji "BMW Vision New Class", która została po raz pierwszy zaprezentowana na targach IAA MOBILITY 2023. Według BMW łączy on czyste linie z nowoczesną interpretacją klasycznego języka projektowania BMW.
Zrównoważony rozwój
Szczególną uwagę zwrócono na wykorzystanie zrównoważonych materiałów. BMW twierdzi, że stosuje podejście "Secondary First", dając pierwszeństwo materiałom pochodzącym z recyklingu, aby zminimalizować swój ślad węglowy. Na przykład obudowa akumulatora wysokiego napięcia zawiera do 30% wtórnego aluminium. Celem jest znaczne zmniejszenie emisji CO₂ w całym cyklu życia pojazdu.
Zelektryfikowana wydajność: IM3
Według Road & Track, BMW planuje wprowadzić iM3, elektryczny wariant M nowej serii modelowej, wraz z nowym i3. Produkcja iM3 ma rozpocząć się w marcu 2027 roku. IM3 będzie wyposażony w potężny układ napędowy dostosowany do specyficznych wymagań modeli M. Oczekuje się, że będzie wyposażony w czterosilnikowy układ napędowy, fotele specyficzne dla M i opcjonalne hamulce węglowo-ceramiczne.
BMW: Nacisk na zrównoważony rozwój, wydajność i innowacje
Wraz z wprowadzeniem nowego i3 i "Nowej Klasy", BMW stawia na zrównoważony rozwój, wydajność i innowacyjność. Połączenie zaawansowanej platformy elektrycznej, nowoczesnej stylistyki i zrównoważonej produkcji stanowi znaczący krok w przyszłość mobilności elektrycznej. Nadchodzące miesiące prawdopodobnie dostarczą dalszych informacji na temat szczegółów nowych modeli.