Sony PlayStation 5 Pro(ok. 699 USD na Amazon) prawdopodobnie będzie w przyszłości obsługiwać więcej gier w rozdzielczości 4K/120 fps lub 8K/60 fps. Według najnowszych informacji z kanału YouTube Moore's Law is Deadsony podobno opracowuje nową wersję PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), która obiecuje zapewnić zarówno mniejszą utratę wydajności, jak i lepszą jakość wizualną dzięki zupełnie nowemu modelowi sztucznej inteligencji.
Oprócz nowo wyszkolonego modelu uczenia maszynowego, oczekuje się, że Sony zmniejszy rozdzielczość renderowania, aby osiągnąć swoje ambitne cele. Obecnie PlayStation 5 Pro renderuje gry w rozdzielczości nie niższej niż 1536 x 864 podczas skalowania ich do natywnej rozdzielczości 4K, którą można znaleźć na większości telewizorów Smart TV. Dla porównania, DLSS 4 firmy Nvidia wykorzystuje niższą rozdzielczość renderowania wynoszącą 1280 x 720. Jeśli konsola będzie miała trudności z utrzymaniem stabilnych 120 klatek na sekundę w 4K pomimo PSSR2, Sony podobno planuje zaoferować tryb 1440p ze stałymi 120 klatkami na sekundę.
W chwili obecnej nie ma potwierdzonego okna premiery dla pierwszej gry z obsługą PSSR2. Nie jest również jasne, czy Sony będzie wyraźnie sprzedawać tę ulepszoną technologię skalowania, czy po prostu wprowadzi gry oferujące wyższe rozdzielczości wyjściowe i liczbę klatek na sekundę. W każdym razie plany Sony dotyczące zaoferowania trybu 120 fps mogą być odpowiedzią na Nintendo Switch 2, który ma uruchamiać wybrane gry w 120 fps - choć w znacznie niższej rozdzielczości