Pojawiło się wiele plotek dotyczących oczekiwanej specyfikacji Sony PlayStation 6 i Xbox nowej generacji. Większość ostatnich szczegółów technicznych dotyczących konsol nowej generacji, które wyciekły, dotarły do nas dzięki uprzejmości Moore's Law Is Dead. Przeciek nie tylko ujawnił istnienie APU AMD Magnus APU, który może zasilać Xbox nowej generacjiale także ujawnił nazwy kodowe dla APU APU AMD zasilających PS6 i PS6 Handheld.
Moore's Law Is Dead podzieliło się teraz mnóstwem szczegółów na temat Sony PS6 i konsoli przenośnej PS6. Szczegóły obejmują specyfikacje APU zasilających te konsole, datę premiery handhelda PS6/PS6 oraz oczekiwaną wydajność. Przenośną konsolą Sony PS6 zajmiemy się w innym artykule, a tutaj przyjrzymy się specyfikacji PS6.
Specyfikacja Sony PlayStation 6
Zaczynając od specyfikacji Sony PlayStation 6, APU "Orion" zasilający konsolę jest podobno oparty na chipletach i prawdopodobnie ma 3 nm, podobnie jak AMD Magnus APU. Mówi się, że chiplet CPU zawiera 6 rdzeni, które mogą być Zen 6 lub nowszy. Układ iGPU jest rzekomo oparty na architekturze GPU RDNA 5 z 40-48 jednostkami obliczeniowymi i zegarem boost 3 GHz+.
Jeśli chodzi o pamięć, MLID twierdzi, że magistrala pamięci ma szerokość 160 lub 192 bitów i 32 GT/s pamięci GDDR7 VRAM. Wcześniej słyszeliśmy, że PS6 może posiadać 24 GB pamięci RAMco stanowi wzrost o 50% w porównaniu do 16 GB bufora pamięci GDDR6 w PS5.
MLID twierdzi również, że Sony kładzie "duży nacisk" na "ograniczenia kosztowe" i zużycie energii przez PS6. W związku z tym PS6 może zużywać mniej energii niż PlayStation 5 i może być wycenione znacznie niżej niż PS5 Pro(dostępne na Amazon).
Co więcej, MLID donosi, że APU Orion ma TBP na poziomie 160 W. Jest to mniej niż w przypadku podstawowego PS5, ponieważ według TechpowerUp, GPU Oberon wewnątrz PS5 ma TDP 180 W, podczas gdy cała konsola średnio wymaga ponad 200 W podczas grania.
Wydajność i data premiery Sony PlayStation 6
Pomimo tego, że APU Orion w PS6 ma mieć niższe TPD niż bazowe PS5, MLID twierdzi, że PS6 ma oferować 3-krotnie wyższą wydajność rasteryzacji niż bazowe PS5. Oczekuje się, że wydajność ray tracingu ulegnie jeszcze większej poprawie. Powinno to umożliwić PS6 granie w gry PS5 i PS4 przy 4K/120 FPS, ponieważ PS6 jest podobno w pełni kompatybilne wstecz z tytułami PS5 i PS4.
Jeśli chodzi o datę premiery, MLID donosi, że seryjna produkcja PS6 planowana jest na połowę 2027 roku, a oficjalna premiera zostanie prawdopodobnie zaplanowana na jesień 2027 lub początek 2028 roku.
Na koniec musimy wspomnieć, że informacje MLID na temat PS6 najwyraźniej pochodzą z prezentacji AMD dla Sony z 2023 roku. Konsola mogła więc od tego czasu przejść znaczące zmiany w projekcie. Na przykład, AMD mogło przekonać Sony do użycia desktopowych matryc RDNA 5, takich jak AT3 lub AT2co mogłoby skutkować więcej niż 48 jednostkami CU.
Innymi słowy, proszę traktować przedstawione tutaj informacje jako bardzo wczesne, nieostateczne i wysoce prawdopodobne, że przeoczyliśmy kilka rzeczy.