Niedawny przeciek ze strony Moore's Law Is Dead twierdzi, że nadchodząca konsola Sony PlayStation 6 zapewni radykalny wzrost wydajności ray tracingu, oferując od 5 do 10 razy większe możliwości niż podstawowa konsola PlayStation 5. Oczekuje się natomiast, że ulepszenia w zakresie rasteryzacji będą znacznie skromniejsze - podobno nawet nie podwoją wydajności PlayStation 5 Pro - co sugeruje strategiczną zmianę priorytetów Sony w zakresie wydajności.
Według Moore's Law Is Dead, decyzja ta odzwierciedla wewnętrzną analizę Sony, że większość tytułów na PlayStation 5 obsługuje już niezawodnie 4K60 lub 4K80, a przyjęcie 120 Hz wśród użytkowników pozostaje ograniczone. Wygląda na to, że zamiast dalej rozwijać rasteryzację, Sony dąży do zablokowania obsługi 4K120 ze znacznie ulepszonym ray tracingiem. PlayStation 6 podobno zawiera niestandardowe funkcje krzemowe opracowane wspólnie z AMD, optymalizujące sprzętowe wykonywanie określonych obciążeń, takich jak ray tracing i skalowanie AI w sposób podobny do DLSS lub FSR.
Moore's Law Is Dead wspomina również o możliwości pojawienia się drugiego modelu PlayStation 6 w cenie około 299 dolarów, zbudowanego w oparciu o tę samą architekturę, ale skalowanego do 1080p. Byłoby to odzwierciedleniem strategii dual-SKU zastosowanej w PlayStation 5 i Digital Edition, ale z bardziej znaczącym zróżnicowaniem sprzętowym. Oczekuje się, że główny model zostanie wprowadzony na rynek w cenie od 500 do 900 dolarów, co czyni go potencjalnie bardzo konkurencyjnym w stosunku do plotek o Xbox "Magnus"który może być o około 30% szybszy, ale też droższy.
Moore's Law Is Dead drażni się, że to tylko "wierzchołek góry lodowej", dodając: "Szczerze mówiąc, wiem o wiele więcej, ale nie mogę jeszcze nic powiedzieć" - więc po prostu obserwujmy tę przestrzeń.