Notebookcheck Logo

PS6 będzie mieć lepszą wydajność RT niż RTX 5080, sugeruje najnowszy przeciek

Oczekuje się, że PS6 zapewni dwukrotnie wyższą wydajność ray tracingu niż PS5 Pro (na zdjęciu). (Źródło obrazu: Sony)
Oczekuje się, że PS6 zapewni dwukrotnie wyższą wydajność ray tracingu niż PS5 Pro (na zdjęciu). (Źródło obrazu: Sony)
W związku z tym, że PS6 ma cechować się 10-krotnie wyższą wydajnością niż PS5 i około dwukrotnie wyższą wydajnością PS5 Pro w ray tracingu, nowy przeciek twierdzi, że nadchodząca konsola PS przewyższy również RTX 5080. Są to dość śmiałe twierdzenia, ale autor przecieku wydaje się być ich pewien.
AMD Console Gaming Leaks / Rumors

Konsole PlayStation i Xbox nowej generacji stały się ostatnio tematem rozmów, a przecieki i plotki na ich temat wciąż się pojawiają. Zarówno PS6, jak i następny Xbox wydają się być znacznie potężniejsze niż obecna generacja. W szczególności oczekuje się, że PS6 zapewni do 10x wyższą wydajność ray tracingu (RT) w porównaniu do PS5, a teraz najnowsze informacje twierdzą, że będzie nawet lepszy niż RTX 5080.

Prawo Moore'a jest martwe (MLID) było źródłem wielu przecieków dotyczących PS6 i Xbox nowej generacji. Po raz kolejny, podczas najnowszego odcinka podcastu Broken Silicon (link poniżej), przeciek podzielił się informacją, że PS6 będzie miało lepszą wydajność ray tracingu niż GPU RTX 5080. Powołując się na swoje wcześniejsze przecieki o 10-krotnym wzroście wydajności RT w porównaniu do bazowego PS5 i nawet 3-krotnym wzroście wydajności reklamowanym przez Sony dla PS5 Pro, MLID ekstrapolował, że RDNA 5 (oczekiwany GPU PS6) podwoi wydajność GPU opartego na RDNA 4 w PS5 Pro.

Autor przecieku doszedł następnie do wniosku, że wydajność RT PS6 będzie co najmniej lepsza niż możliwości RTX 5080, jeśli nie na równi z RTX 5090. W zeszłym tygodniu informowano, że PS6 będzie miał wydajność na poziomie Radeon RX 9070 XTale MLID twierdzi, że choć może to być prawdą w przypadku rasteryzacji, wydajność RT będzie znacznie wyższa.

Ostatnie przecieki sugerowały, że Sony pracuje nad tradycyjną konsolą, którą będzie PS6 o nazwie kodowej Orion, a także nad urządzeniem przenośnym o nazwie kodowej Canis. Mówi się, że handheld ma być zasilany przez cztery rdzenie procesora Zen 6c, iGPU RDNA 5 z 12-20 jednostkami obliczeniowymi RDNA 5 i zegarami 1,6-2 GHz. Oczekuje się, że przewyższy on ROG Ally X, który jest zasilany przez AMD Z1 Extreme APU.

Należy zauważyć, że w tym momencie są to tylko przecieki i ani Sony, ani Microsoft nie udostępniły żadnych szczegółów specyfikacji dotyczących swoich konsol nowej generacji. Obie firmy potwierdziły jednak, że po raz kolejny współpracują z AMD w zakresie sprzętu.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > PS6 będzie mieć lepszą wydajność RT niż RTX 5080, sugeruje najnowszy przeciek
Vineet Washington, 2025-08-13 (Update: 2025-08-13)