Podczas gdy Elon Musk jest przekonany, że robot Optimus będzie w pewnym momencie wielomiliardowym biznesem dla Tesli, jego konkurencja z dnia na dzień staje się coraz silniejsza.
Przykładem jest nowa edycja S2 przemysłowego robota humanoidalnego Walker firmy UBtech Robotics. Podobnie jak Optimus 2, oferuje on 11 stopni swobody (DoF) ramienia robota dla lepszej manipulacji małymi i delikatnymi przedmiotami, a także wszystkie inne dzwonki i gwizdki nowoczesnego robota humanoidalnego zbudowanego do celów przemysłowych.
Walker S2 jest na przykład w stanie poruszać się po magazynie z prędkością dwóch metrów na sekundę. Może kucać lub pochylać się do podnoszenia ciężkich przedmiotów z zakresem kąta nachylenia 170°, a także obracać tułów o 162 stopnie.
Wbudowany w S2 wielojęzyczny model sztucznej inteligencji obsługuje sterowanie głosowe i interakcję człowiek-robot, gdy nowa edycja Walkera wykonuje swoje zadania, podobnie jak Optimus.
Tam, gdzie bije Optimusa Tesli, jest jednak autonomiczna aktywność 24/7. Drugi Optimus jest w stanie samodzielnie znaleźć miejsce do ładowania, udać się tam i podłączyć, aby zostać naładować.
Walker S2 jest jeszcze lepszy, ponieważ nie musi siedzieć bezczynnie podczas ładowania. Firma stworzyła coś, co uważa za pierwszego humanoidalnego robota przemysłowego zdolnego do wymiany własnej baterii w celu zapewnienia nieprzerwanej produktywności.
Stacje wymiany akumulatorów dla pojazdów elektrycznych stają się coraz bardziej popularne w Chinach jako szybsza alternatywa dla ładowania. Producent pojazdów elektrycznych, taki jak na przykład NIO, wykonuje już 100 000 wymian dziennie i do tej pory wykonał 80 milionów, sprzedając swoje samochody o 30% taniej w modelu BaaS (bateria jako usługa). Kiedy potrzebna jest stacja wymiany, pojazd może zjechać z autostrady, udać się tam i wymienić akumulator automatycznie w ciągu kilku minut, a następnie odjechać i kontynuować jazdę ze świeżym akumulatorem.
Koncepcja wymiany zyskała teraz swojego największego i najważniejszego zwolennika również w Chinach. Największy na świecie producent akumulatorów CATL stawia na wymianę baterii i planuje zbudować tysiące stacji w dużych miastach i wzdłuż autostrad, samodzielnie lub we współpracy z innowacyjnymi firmami, takimi jak NIO.
Zapożyczony z szału na pojazdy elektryczne, który ogarnął Chiny, pomysł został wiernie odtworzony przez UBTech za pomocą Walker S2. Jak można zobaczyć na poniższym filmie produktowym, nowy robot Walker może udać się do fabrycznej stacji wymiany, wyjąć jeden ze swoich pakietów, zastąpić go w pełni naładowaną jednostką i wrócić do pracy w ciągu trzech minut, podczas gdy Optimus nadal siedzi podłączony i ładuje się.