Tesla w końcu dodała możliwość zasilania urządzeń domowych, sprzętu kempingowego lub narzędzi roboczych bezpośrednio z Modelu Y, swojego najlepiej sprzedającego się pojazdu.
Niestety, tak zwana zdolność pojazdu do ładowania (V2L), która zamienia akumulator Modelu Y w jeden gigantyczny bank energii, jest włączona tylko dla najnowszego wykończenia 2026 Performance lub Modelu Y o najkrótszym zasięgu.
Jak dotąd Tesla oferowała wsparcie V2L i vehicle-to-home (V2H) tylko za pośrednictwem Cybertrucka Powershare za pomocą odpowiedniego adaptera gniazdka. Wspomniany adapter za 80 USD https://shop.tesla.com/product/powershare-outlet-adapter?sku=1782853-20-D może być teraz używany do zasilania sprzętu domowego, takiego jak lodówki w nagłych wypadkach, lub narzędzi i kuchenek podczas biwakowania z Modelem Y Performance.
W przypadku pozostałych modeli Tesli Model Y istnieją rozwiązania innych firm, takie jak NACS V2L EV Discharger, i nadzieja, że Tesla może w przyszłości wprowadzić tę funkcjonalność do innych wersji wyposażenia.
Przedstawiciele obsługi klienta Tesli potwierdzili również, że nowy Model Y Performance jest również wyposażony w wyjście V2H do zasilania systemu elektrycznego całego domu, ale Tesla oficjalnie potwierdziła jak dotąd tylko funkcję V2L.
Posiadanie wsparcia dla pojazdów do ładowania od dawna znajdowało się na liście życzeń właścicieli Modelu Y i wreszcie otrzymują oni oficjalne wsparcie, aczkolwiek w najdroższym wykończeniu Performance, które kosztuje na północ od 57 000 USD po wygaśnięciu ulgi podatkowej, chyba że w leasingu z nową zniżką Tesli w wysokości 6,500 USD.