Notebookcheck Logo

Model Y Standard ląduje jako najtańszy SUV Tesli z krótszym zasięgiem i tekstylnymi siedzeniami

Najtańsza Tesla Model Y Standard (źródło zdjęcia: Tesla)
Najtańsza Tesla Model Y Standard (źródło zdjęcia: Tesla)
Tesla w końcu ogłosiła SUV-a poniżej 40 000 USD po tym, jak jego premiera została odłożona do czasu wygaśnięcia federalnej ulgi podatkowej. Tak zwane standardowe wykończenie Tesli Model Y jest jednak droższe niż oczekiwano i oferuje wiele obniżonych specyfikacji i funkcji.
E-Mobility

Długo oczekiwana najtańsza Tesla Model 2 który miał wyglądać jak skurczony Model Y przekształcił się w bezzałogowy Cybercabpodczas gdy Tesla zdecydowała się wypuścić swój najtańszy jak dotąd SUV w postaci Modelu Y Standard.

Istnieje wiele specyfikacji, funkcji i opcji projektowych usuniętych lub obniżonych w Modelu Y Standard, aby Tesla mogła osiągnąć niższe koszty produkcji, więc jego sukces rynkowy ostatecznie zależy od cen i promocji, które Tesla uruchamia.

Cena Modelu Y Standard

  • $39,990

Niestety, Tesla nie mogła wycenić Modelu Y Standard poniżej ceny swojego dotychczasowego podstawowego wyposażenia RWD z federalną ulgą podatkową.

Było to oczekiwane posunięcie, ponieważ zaledwie tydzień temu ludzie mogli uzyskać znacznie lepszy pojazd w postaci wersji Long Range RWD Model Y, obecnie nazywanej Premium, gdy federalna ulga podatkowa w wysokości 7,500 USD została odjęta od ceny w punkcie sprzedaży.

Przy cenie zaledwie 5000 USD niższej niż Premium Model Y RWD, wersja Standard może być trudna do sprzedania, biorąc pod uwagę wszystkie funkcje, których brakuje, oraz obniżone specyfikacje. Przynajmniej Model Y Standard jest gotowy na FSD 14 ponieważ jest wyposażony we wszystkie dzwonki i gwizdki HW4, które są teraz potrzebne, w tym kamerę przedniego zderzaka ze spryskiwaczem.

Zakres i funkcje modelu Y Standard

  • 321 mil

Zgodnie z plotkami, Model Y Standard oferuje znacznie krótszy zasięg na jednym ładowaniu ze względu na mniejszy akumulator o pojemności 68 kWh. Przy 321 milach na ładowaniu, Model Y Standard znacznie odbiega od 357 mil, do których zdolna jest wersja Premium RWD, co wskazuje, że Tesla mogła mieć skąpić na pojemności akumulatora. Nawet Model Y AWD ma teraz większy zasięg na ładowaniu niż wersja Standard.

Oprócz mniejszej, tańszej baterii, Model Y Standard jest wyposażony w słabszy silnik o mocy 300 KM, a jego czas przyspieszenia od 0 do 60 mil na godzinę wynosi 6,8 sekundy, w porównaniu do 5,4 sekundy Modelu Y LR RWD.

Model Y Standard w rzeczywistości rezygnuje z wielu funkcji, które były standardem w najlepiej sprzedającym się SUV-ie Tesli, takich jak centralny schowek na konsoli lub oświetlenie otoczenia. Wszystkie składane czynności są teraz ręczne - od lusterek bocznych i regulacji kierownicy po tylne siedzenia - a wnętrze jest raczej proste.

Model Y Standard jest wyposażony w tekstylne fotele i akcenty ze sztucznej skóry, ale tylko przednie są podgrzewane i żadne nie są wentylowane. Fotele trzeba regulować za pomocą ekranu dotykowego, ponieważ nie ma na nich żadnych przycisków. Z tyłu nie ma ekranu, a tylne otwory wentylacyjne są również ręczne, ale nie ma już filtra HEPA dla trybu obrony przed bronią biologiczną, tylko zwykły filtr cząstek stałych.

Klimatyzacja może być jednak bardziej oszczędna, ponieważ Model Y Standard jest wyposażony w coś, co Tesla nazywa zamkniętym szklanym dachem. Ma hartowane szkło na górze, ale wnętrze jest pokryte podsufitką, która zapewnia lepszą izolację. Okna są również zwykłe, bez wielowarstwowego szkła akustycznego, jak w wersjach Premium, ale Tesla przysięga, że poziomy hałasu będą podobne, co jest ważne, ponieważ system stereo również został obniżony do siedmiu głośników bez głośnika niskotonowego.

Na zewnątrz Tesla usunęła przedni pasek świetlny i umieściła jednoczęściowe reflektory, aby uzyskać dość charakterystyczny wygląd w połączeniu z nowymi 18-calowymi kołami Aperture, które również wyglądają, cóż, taniej. Reflektory nie mają matrycowego systemu LED, więc Tesla oferuje z nimi tylko funkcję automatycznych, ale nie adaptacyjnych świateł drogowych.

Podobnie jak Model 3 Standard, najtańszy Model Y oferuje tylko trzy kolory do wyboru, przy czym Stealth Grey jest domyślny, a kolory Pearl White Multi-Coat i Diamond Black, a także 19-calowe koła Crossflow są płatnymi opcjami.

Data premiery Modelu Y Standard

  • Grudzień 2025 r

Co więcej, Tesla nie wypuści Modelu Y Standard od razu, jak to zwykle robi po ogłoszeniu. Może to wyjaśniać, dlaczego właśnie wypuściła Model Y Standard po cichu, bez większych fanfar, ponieważ podaje datę premiery od grudnia 2025 r. do stycznia 2026 r. dla faktycznych dostaw.

Krótko mówiąc, okaże się, czy Model Y Standard poradzi sobie dobrze za jedyne 5,000 USD mniej niż wersja Long-Range RWD ze wszystkimi jej specyfikacjami i niedociągnięciami. Tesla z pewnością może jednak reklamować go jako swojego jedynego SUV-a poniżej 40 000 USD, teraz, gdy ulga podatkowa zniknęła.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Model Y Standard ląduje jako najtańszy SUV Tesli z krótszym zasięgiem i tekstylnymi siedzeniami
Daniel Zlatev, 2025-10- 8 (Update: 2025-10- 8)