Tesla uniosła brwi, gdy model Model Y Standard pokazał, że jego najtańszy SUV nadal ma szklany dach, podobnie jak jego droższe rodzeństwo Premium i Performance.
Biorąc pod uwagę, że Tesla pozbawiła wszystko inne krzykliwe i błyszczące, w tym pasek świetlny na masce lub wielokolorowe oświetlenie otoczenia, aby osiągnąć cenę 39 990 USD za Model Y Standard, decyzja ta była wyjątkowa.
Początkowa cena Modelu Y Standard i wyciek specyfikacji okazały się wiarygodne w każdym punkcie, a tam kod strony internetowej Tesli wymieniał "zamknięty szklany dach" jako standard w podstawowym wyposażeniu. Dokładnie tak się stało, a Tesla nazywa go "zamkniętym", ponieważ od wewnątrz jest pokryty tekstylną podsufitką.
Dach pojazdu jest jednak nadal szklany, a nie metalowy, pozostawiając potencjalnych nabywców zastanawiających się, czy mogliby po prostu usunąć podsufitkę i mieć panoramiczny dach, jak w droższych wersjach Modelu Y. Okazuje się, że nie do końca, ponieważ szklany dach Tesli Model Y Standard nie jest przezroczysty i byłby nieprzejrzysty zarówno od wewnątrz, jak i na zewnątrz.
Główny inżynier Tesli, Lars Moravy, powiedział, że Tesla nadal zaoszczędziła kilka dolarów na kosztach produkcji, pozostawiając szklany dach Premium na miejscu, ale usuwając laminowaną srebrną powłokę, która odbija widmo podczerwieni, aby utrzymać wnętrze w chłodzie. Ponieważ Model Y Standard ma podsufitkę, nie była ona potrzebna, a także służy jako dodatkowa izolacja HVAC i izolacja akustyczna. Srebrna powłoka czasami nie wystarcza, aby utrzymać chłód w wykończeniach Premium, więc ich właściciele w słonecznym klimacie często otrzymują rozwiązania innych firm, takie jak Model Y Sunshade Roof dostępny na Amazon z 30% rabatem, aby zwiększyć wydajność klimatyzacji.
Taniej było również zmontować Model Y Standard z już istniejącym szklanym dachem, zamiast opracowywać i zamawiać od nowa oddzielną metalową część. Lub, jak to ujął Lars Moravy, Model Y Standard nadal jest wyposażony w szklany dach, choć nieprzezroczysty, ze względu na"koszty, łańcuch dostaw i wydajność produkcji w naszych fabrykach" Co więcej, kontynuował Moravy, wielu fanów chciało zamkniętego dachu z podsufitką, więc Tesla rzekomo dostarczyła to, o co prosili jej klienci.
Źródło(a)
Lars Moravy (X)