Tesla Model Y przejęła rolę Modelu 3 jako pojazdu elektrycznego wykazującego najwyższy wskaźnik usterek podczas obowiązkowych kontroli pojazdów.
Nie mniej niż 17% stosunkowo nowych pojazdów Model Y przedstawionych do oceny podczas niesławnego niemieckiego testu certyfikacji technicznej TÜV, który wszystkie samochody muszą przejść, aby uznać je za zdatne do ruchu drogowego, wykazywało różne usterki.
Raport TÜV z 2026 r. po raz pierwszy zawiera kompleksową ocenę pojazdów elektrycznych, a Model Y, którym jeździ większość właścicieli Tesli, znalazł się na szczycie osławionego rankingu pojazdów z największą liczbą usterek wykrytych podczas dokładniejszej kontroli technicznej.
Wcześniej ten wątpliwy zaszczyt przypadł przypadł Modelowi 3, a niemiecki gigant części zamiennych Meyle wymyślił nawet wzmocnione części, aby rozwiązać nieprzyjemne grzechotanie i skrzypienie, z których słynęło zawieszenie OEM Tesli. Według inżynierów Meyle, oryginalne ramiona Tesli cierpią z powodu korozji, gdy woda spływa po przedniej szybie na przegub kulowy, a oni opracowali lżejsze i wytrzymalsze rozwiązanie, które rozwiązuje ten problem. W Stanach Zjednoczonych wahacz Meyle Model Y jest dostępny na Amazon i jest objęty czteroletnią gwarancją.
Ponieważ na drogach jest teraz więcej Tesli, a większość z nich to Model Y, SUV przejął od sedana rolę pojazdu elektrycznego o najwyższym wskaźniku usterek. Według raportu, jest to ponownie spowodowane stosunkowo słabym zawieszeniem, ponieważ ciężki akumulator obciąża osie, ale także układ hamulcowy.
Ponieważ duża część hamowania sprowadza się do hamowania odzyskowego, tarcze często wykazują usterki właśnie dlatego, że nie są używane. Obowiązkowa inspekcja TÜV kładzie szczególny nacisk na stan układu hamulcowego, a wiele pojazdów przechodzi ją dopiero po całkowitej wymianie tarcz, zacisków i klocków hamulcowych, więc pojazdy elektryczne, takie jak Tesla, są w pewnym sensie w trudnej sytuacji, mimo że nie używają hamulców tak często.
Mimo to inne samochody elektryczne w pierwszym kompleksowym raporcie z inspekcji pojazdów elektrycznych nie wykazywały takiego samego poziomu usterek jak Model Y. Nie trzeba dodawać, że Model Y był najlepiej sprzedającym się pojazdem w Europie najlepiej sprzedającym się zanim aktywizm polityczny Elona Muska i zwiększona konkurencja strąciły go z pozycji lidera, więc logiczne jest, że im więcej egzemplarzy zostanie przedstawionych do obowiązkowego przeglądu technicznego, tym więcej usterek znajdzie się w statystykach.









