Nissan, pionier w dziedzinie pojazdów elektrycznych z inauguracyjnym modelem Leafnissanowi udało się pobić światowy rekord zużycia paliwa dzięki nowemu hybrydowemu sedanowi N6 opracowanemu we współpracy z firmą Dongfeng.
Tak, Dongfeng, który właśnie zaprezentował najbardziej oszczędny na świecie model Mach 1.5T silnik gazowy do pojazdów hybrydowych o sprawności cieplnej przekraczającej 48%.
Hybryda plug-in N6 to pierwszy samochód Nissana przeznaczony na lokalny rynek, zbudowany w oparciu o wspólnie opracowaną architekturę Tianyan firmy Dongfeng Nissan Passenger Vehicle Company (DFN) dla "nowych pojazdów energetycznych", czyli pojazdów elektrycznych i hybryd plug-in.
Najbardziej paliwooszczędny samochód w Księdze Guinnessa
Nissan N6 przejechał 14 000 km (8 750 mil), zużywając zaledwie 2,9 l/100 km, czyli rejestrując zużycie paliwa na poziomie około 81 mil na galon. Jak można się spodziewać, warunki terenowe i pogodowe były bardzo zróżnicowane podczas tej długiej podróży, ale było to średnie zużycie paliwa w tym czasie, potwierdzone przez Księgę Rekordów Guinnessa.
Oszczędny napęd został osiągnięty dzięki hybrydowemu układowi napędowemu napędzanemu przez jeden z najbardziej wydajnych silników gazowych na świecie i akumulator LFP o mocy 21 kWh, który można szybko naładować w 20 minut. Tandem ten pomógł Nissanowi N6 stać się pierwszą hybrydą w kategorii rodzinnych sedanów klasy premium, która zużywa poniżej 2 l/100 km w trybie podtrzymania ładowania, a Nissan twierdzi, że roczne koszty eksploatacji samochodu wynoszą zaledwie 280 USD.
Tak zwane EREV, czyli pojazdy elektryczne o zwiększonym zasięgu, stały się hitem w Chinach, ponieważ oferują to, co najlepsze z obu światów, z dużym zasięgiem na samej baterii i silnikiem gazowym na długie podróże. Nawet Xiaomi, które zaczęło od samochodów elektrycznych zaledwie dwa lata temu i już jest przynosi zyskima złożony dla wskaźników poziomu paliwa, sugerując, że jego hybrydowy Przyszłość EREV.
Konkurent Tesli FSD Nissana za 4000 dolarów
Nissan jest wczesnym inwestorem w samojezdnym startupie Wayve, wraz z Nvidiaktóra niedawno zainwestowała w firmę 500 milionów dolarów, będąc pod wrażeniem jej technologii opartej wyłącznie na wizji, która według niej może dorównać FSD Tesli.
Według Jensena Huanga z Nvidii, jest to "kolejna firma warta bilion dolarów", a pojazdy Nissana z opcją autonomicznej jazdy ProPilot opartej na technologii Wayve pojawią się w 2027 roku. Nissan twierdzi, że zaoferuje wtedy konkurenta Tesli FSD za połowę ceny, czyli 4000 USD.
Rivianz drugiej strony, właśnie zaprezentował subskrypcję w wysokości 50 USD miesięcznie na swoją funkcję autonomicznej jazdy Autonomy+, która, jak twierdzi, ma na celu osiągnięcie autonomii na poziomie 4, podobnie jak nienadzorowany FSD Tesli. Pomaga w tym niestandardowy chip AI i 11 kamer, które pojawią się w R2 w 2026 roku.
Tesla i Waymo mają dużą przewagę w zakresie technologii autonomicznej jazdy i komercjalizacji, ale konkurencja się zaostrza, a jeśli doprowadzi to do obniżenia cen FSD i szerszego zastosowania technologii wspomagania kierowcy, drogi staną się znacznie bezpieczniejsze.
Proszę kupić uniwersalne złącze ścienne Tesla z kablem 24' na Amazon







