Notebookcheck Logo

Tesla Model S zachowuje 88% sprawności baterii po 10 latach i 75 000 mil na zegarze przy minimalnym serwisowaniu

Tesla Model S 70D Toma z 2015 r. przejechała ponad 121 000 km lub 75 000 mil. (Źródło zdjęcia: Ludicrous Feed via YouTube)
Tesla Model S 70D Toma z 2015 r. przejechała ponad 121 000 km lub 75 000 mil. (Źródło zdjęcia: Ludicrous Feed via YouTube)
Tom, gospodarz poświęconego pojazdom elektrycznym kanału YouTube Ludicrous Feed, niedawno przesłał film szczegółowo opisujący jego doświadczenia związane z posiadaniem Tesli Model S 70D z 2015 roku przez ponad dekadę. Przy przebiegu 75 000 mil, czyli 121 000 km, Model S zdołał zachować imponujące 88,1% pojemności akumulatora.
E-Mobility

Ponieważ popularny Tesla Model S ma już ponad dekadę, jesteśmy świadkami całej gamy Tesli o bardzo wysokim przebiegu, które przetrwały próbę czasu bez konieczności wymiany baterii. W zeszłym roku omówiliśmy serię filmów z AutoTrader UK, w których opisano Model S z przebiegiem ponad 430 000 mil na zegarze, ujawniając doskonale tolerowaną degradację baterii o 23%.

Teraz kanał YouTube Ludicrous Feed nakręcił podobny film https://www.youtube.com/watch?v=KqlGJltxPzc mówiąc dokładniej, wariant, o którym mowa, to Model S 70D z 2015 r., z baterią 69 kWh i deklarowanym zasięgiem 350 km lub 218 mil. Samochód przejechał ponad 121 000 km lub 75 000 mil w ciągu swojego życia, co jest raczej niską liczbą, biorąc pod uwagę jego wiek.

W ramach przeglądu Ludicrous Feed zorganizował zewnętrzny test baterii dla swojego 10-letniego Modelu S. Wyniki pokazują, że pojemność baterii spadła do około 61 kWh, czyli około 88,1% pierwotnej pojemności. Pomimo niskiego przebiegu, 75 000 mil w ciągu 10 lat to wciąż dużo czasu i dużo przejechanych kilometrów. Fakt, że bateria uległa degradacji tylko o około 12%, jest zdecydowanie imponujący.

Biorąc pod uwagę, że przeciętny Amerykanin utrzymuje swój samochód przez około 12 lat, można argumentować, że Model S, o którym mowa, zdecydowanie zbliża się do końca swojego życia. Co więcej, chociaż prawdą jest, że wymiana baterii kosztuje znacznie więcej niż typowa naprawa ICE, nie ma wątpliwości, że roczne koszty utrzymania EV są niższe niż niż w przypadku napędzanego gazem pojazdu ICE, biorąc pod uwagę znacznie mniej ruchomych części tego pierwszego.

Ogólnie rzecz biorąc, gospodarz Ludicrous Feed Tom zdecydowanie wydawał się zadowolony z posiadania Modelu S, nie zgłaszając żadnych większych skarg po dekadzie użytkowania. Silniki klamek drzwi wymagały wymiany poza gwarancją, co było znanym problemem w samochodzie MY2015. Poza tym, wideo, które można znaleźć poniżej, maluje niezaprzeczalnie pozytywny obraz.

Źródło(a)

Ludicrous Feed via YouTube

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 11 > Tesla Model S zachowuje 88% sprawności baterii po 10 latach i 75 000 mil na zegarze przy minimalnym serwisowaniu
Sambit Saha, 2025-11-27 (Update: 2025-11-28)