Ponieważ popularny Tesla Model S ma już ponad dekadę, jesteśmy świadkami całej gamy Tesli o bardzo wysokim przebiegu, które przetrwały próbę czasu bez konieczności wymiany baterii. W zeszłym roku omówiliśmy serię filmów z AutoTrader UK, w których opisano Model S z przebiegiem ponad 430 000 mil na zegarze, ujawniając doskonale tolerowaną degradację baterii o 23%.
Teraz kanał YouTube Ludicrous Feed nakręcił podobny film https://www.youtube.com/watch?v=KqlGJltxPzc mówiąc dokładniej, wariant, o którym mowa, to Model S 70D z 2015 r., z baterią 69 kWh i deklarowanym zasięgiem 350 km lub 218 mil. Samochód przejechał ponad 121 000 km lub 75 000 mil w ciągu swojego życia, co jest raczej niską liczbą, biorąc pod uwagę jego wiek.
W ramach przeglądu Ludicrous Feed zorganizował zewnętrzny test baterii dla swojego 10-letniego Modelu S. Wyniki pokazują, że pojemność baterii spadła do około 61 kWh, czyli około 88,1% pierwotnej pojemności. Pomimo niskiego przebiegu, 75 000 mil w ciągu 10 lat to wciąż dużo czasu i dużo przejechanych kilometrów. Fakt, że bateria uległa degradacji tylko o około 12%, jest zdecydowanie imponujący.
Biorąc pod uwagę, że przeciętny Amerykanin utrzymuje swój samochód przez około 12 lat, można argumentować, że Model S, o którym mowa, zdecydowanie zbliża się do końca swojego życia. Co więcej, chociaż prawdą jest, że wymiana baterii kosztuje znacznie więcej niż typowa naprawa ICE, nie ma wątpliwości, że roczne koszty utrzymania EV są niższe niż niż w przypadku napędzanego gazem pojazdu ICE, biorąc pod uwagę znacznie mniej ruchomych części tego pierwszego.
Ogólnie rzecz biorąc, gospodarz Ludicrous Feed Tom zdecydowanie wydawał się zadowolony z posiadania Modelu S, nie zgłaszając żadnych większych skarg po dekadzie użytkowania. Silniki klamek drzwi wymagały wymiany poza gwarancją, co było znanym problemem w samochodzie MY2015. Poza tym, wideo, które można znaleźć poniżej, maluje niezaprzeczalnie pozytywny obraz.
Źródło(a)
Ludicrous Feed via YouTube





