Zaprezentowanie przez Teslę Modelu 3 w 2016 roku oznaczało nacisk na bardziej przystępne cenowo pojazdy elektryczne. Od tego czasu firma nigdy nie oglądała się za siebie, a sprzedaż elektrycznego sedana przekroczyła trzy miliony od rozpoczęcia produkcji w 2017 roku.
Zgodnie z postem Tesli China na Weibo (przetłumaczonym za pomocą Tłumacza Google), Model 3 pozostaje najpopularniejszym sedanem zasilanym bateryjnie na świecie, utrzymując pierwsze miejsce przez siedem kolejnych lat. Jest to prawdziwy masowy samochód elektryczny, ponieważ ktoś odbiera Model 3 co 90 sekund.
Post reklamuje również Model 3 w Chinach z finansowaniem bez odsetek przez pięć lat za jedyne 2 460 RMB miesięcznie. Tesla prowadzi podobną promocję na Model 3 w USA, oferując 0% RRSO przez okres do 60 miesięcy, ale tylko przy dodatkowym zakupie Full Self-Driving (FSD).
Tesla Model 3 doczekał się kilku odświeżeń. Najnowszym był "Highland", który wprowadził bardziej elegancką czcionkę i odchudzone reflektory. Ulepszenia aerodynamiczne również nieznacznie zwiększyły zasięg jazdy.
Tesla zaprezentowała w Chinach Model 3 Plus z akumulatorem NMC o większej pojemności dostarczonym przez LG, który ma znacznie zwiększyć zasięg pojazdu elektrycznego. Został on zapowiedziany wraz z nowym Modelem Y L z trzema rzędami siedzeń.