Notebookcheck Logo

Tesla Model 3 Uber pokonuje 255 000 mil z minimalną utratą zasięgu i zużytymi tulejami

Tesla Model 3 na stacji Supercharger. (Źródło zdjęcia: Notebookcheck)
Tesla Model 3 na stacji Supercharger. (Źródło zdjęcia: Notebookcheck)
Podobnie jak wcześniejszy Model S, Tesla Model 3 okazuje się być wysoce niezawodnym codziennym kierowcą, który może pokonać setki tysięcy kilometrów na oryginalnym silniku i akumulatorze. Jeden z takich przykładów obejmował wymianę tulei mocowania silnika, a kontrola stanu akumulatora ujawniła obiecujący obraz.
E-Mobility

Po tym, jak kilka starszych pojazdów Model S pokonało imponujący dystans na swoich oryginalnym nadszedł czas, aby nowszy sedan Tesli zaczął świecić setkami tysięcy mil przy minimalnej konserwacji.

W Tesli Model 3 z 2021 roku zdiagnozowano zużyte tuleje mocujące po przejechaniu około 255 000 mil na fabrycznym silniku i akumulatorze. Warsztat naprawczy był pod wrażeniem osiągnięć pojazdu elektrycznego, który podwoił się jako przejażdżka Uberem, i zapytał, czy mogą wyciągnąć i opublikować statystyki baterii.

Okazało się, że pomimo dużego przebiegu na oryginalnym akumulatorze Modelu 3 RWD, pakiet stracił nie więcej niż 12% swojej pierwotnej pojemności. Co ciekawe, wcześniejsze osiągnięcie 150 000 mil osiągnięcie na innym Modelu 3 zwróciło dziesięcioprocentową degradację, wskazując, że nastąpiła minimalna utrata pojemności przez następne 100 000 mil.

Zarówno Tesla oficjalne jak i anegdotyczne obserwacje Tesli potwierdzają, że krzywa degradacji akumulatora EV zaczyna się dość stromo na pierwszych 50 000 mil, a następnie wyrównuje się przez pozostałą część cyklu życia pojazdu.

Właściciel Modelu 3 o dużym przebiegu ładował go na szybkich ładowarkach DC przez około 30% czasu, a przez resztę czasu był uzupełniany w domowych jednostkach AC, takich jak 80A Tesla Gen 2 Wall Connector. Chemia akumulatorów LFP umożliwia ładowanie do 100% przy niewielkiej różnicy w degradacji w porównaniu z częściowym ładowaniem.

Ponieważ właściciel poczuł nagłe szarpnięcie podczas przyspieszania, zabrał Model 3 do sklepu, aby dowiedzieć się, że oryginalny silnik jest w porządku, ale jego tuleje montażowe wymagają wymiany i była to ich pierwsza poważniejsza wizyta. W międzyczasie, biorąc pod uwagę cenę benzyny, zaoszczędzili około 24 000 USD na kosztach paliwa od 2021 r., nie uwzględniając innych regularnych czynności konserwacyjnych, którym poddawane są pojazdy ICE.

Krzywa degradacji akumulatorów Tesla Model 3 i Model Y wyrównuje się po pierwszych 50 000 mil.
Krzywa degradacji akumulatorów Tesla Model 3 i Model Y wyrównuje się po pierwszych 50 000 mil.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Tesla Model 3 Uber pokonuje 255 000 mil z minimalną utratą zasięgu i zużytymi tulejami
Daniel Zlatev, 2025-08-14 (Update: 2025-08-14)