The Arc Raiders nie zwalnia tempa, ponieważ gra po raz kolejny pobiła swój własny rekord jednoczesnej liczby graczy na platformie Steam, osiągając szczyt wszech czasów wynoszący 462 488 jednoczesnych graczy 9 listopada o godzinie 20:00 UTC, po raz pierwszy gra przekroczyła 400 000 jednoczesnych graczy na platformie.
Ten stabilny wzrost nastąpił nieco ponad tydzień po premierze Arc Raiders w którym gra ma obecnie ponad 250 000 jednoczesnych graczy. Arc Raiders wystartował w zeszłym tygodniu, przyciągając na platformę 264 673 graczy, a ich liczba ustabilizowała się na średnim dziennym poziomie ponad 300 000. W ciągu tygodnia liczba graczy stopniowo rosła, aż w końcu 8 listopada Arc Raiders osiągnęło 416 517 graczy, a 9 listopada gra osiągnęła swój rekord wszechczasów wynoszący 462 488.
Grze udało się codziennie rywalizować z Battlefield 6. W końcu przyćmiła niedawny 24-godzinny szczyt Battlefield 6 wynoszący 441 035 graczy, osiągając 24-godzinny szczyt 462 488, pozostawiając obecną liczbę graczy Battlefield Studios na poziomie 237 212 graczy, przynajmniej na razie.
Tym samym Arc Raiders jest czwartą największą grą na Steam, plasując się za Counter-Strike 2, Dota 2 i PUBG: Battlegrounds. Aby spojrzeć na to z innej perspektywy, gra Arc Raiders od Embark Studios zdołała również pobić rekord PlayStation i Arrowhead Game Studios Helldivers 2 wynoszący 458 709 graczy z 24 lutego 2024 roku.
Pozostaje pytanie, dlaczego Arc Raiders odniosło taki sukces w konkurencyjnym roku, pełnym strzelanek FPS. Analityk rynku Rhys Elliott z Alinea Analytics stwierdził: "Arc Raiders jest świetny, ponieważ koncentruje się na społeczności - NIE dlatego, że jest strzelanką wydobywczą"
Niedawno Embark Studios udostępniło aktualizację Arc Raiders 1.1.0, dodając nowe warunki map, takie jak Ukryty Bunkier i Nocny Najazd na Błękitną Bramę. Studio zapowiedziało również pełną mapę drogową na 2025 rok, z nową mapą Stella Montis, która pojawi się jeszcze w tym miesiącu.
Niektórzy gracze skrytykowali jednak wykorzystanie przez Arc Raiders sztucznej inteligencji do uczenia maszynowego w celu zaprogramowania ruchu bardziej złożonych wrogów Arc. Co więcej, głównym zmartwieniem wielu krytyków i graczy jest model głosowy AI Embark, który był również używany w The Finals.
Aktorzy głosowi zostali zatrudnieni do szkolenia systemu zamiany tekstu na mowę w Arc Raider , który zdaniem wielu jest mierny i psuje wrażenia z gry. Embark twierdzi, że wykorzystuje sztuczną inteligencję do przyspieszenia produkcji linii głosowych, zamiast nagrywać je ręcznie.





