Ostatnio, CEO Take-Two Interactive, Strauss Zelnick ujawnił, że nie wszystkie nowe gry mogą pojawić się na Switch 2. To przyczyniło się do spekulacji, że system nie jest wystarczająco mocny dla GTA 6. Tytuł z otwartym światem może wymagać lepszej wydajności niż pozwala na to specyfikacja Switch 2. Na pytanie, czy konsola poradzi sobie z GTA 6, Digital Foundry wyjaśniło, dlaczego port jest nierealny.
Digital Foundry zapewnia analizę wydajności gier, sprzętu PC i konsol. Po udostępnieniu ostateczną specyfikacją Switch 2gracze lepiej zrozumieli możliwości handhelda. Jedną z bezpośrednich przeszkód na drodze do wersji Switch 2 jest zależność gry od globalnego oświetlenia opartego na ray tracingu. The GTA 6 trailer 2 prezentował ultra-realistyczne efekty świetlne na większości powierzchni. Podczas gdy konsola Nintendo obsługuje śledzenie promieni, efekty te prawdopodobnie ograniczą PS5 i Xbox Series X do 30 klatek na sekundę. Switch 2 musiałby pójść na jeszcze większe kompromisy, aby uzyskać akceptowalną wydajność.
Switch 2 opiera się na niestandardowym układzie Nvidia T239 z 2021 roku. Nawet pomimo wieku procesora, obsługuje on DLSS. Skalowanie w górę przynosi korzyści wymagającym grom innych firm Switch 2, takich jak Cyberpunk 2077. Niezależnie od tego, analiza techniczna wskazuje, że jest on słabszy w porównaniu do procesora PS5.
Inne szczegóły, takie jak indywidualnie renderowane kosmyki włosów, stanowią problem dla mniej niż topowych systemów. Jak podkreśla analiza techniczna, sposób w jaki gra renderuje włosy nie zmieni się przy niższych rozdzielczościach i ustawieniach detali. Wersja GTA 6 na Switch 2 wymagałaby drastycznych modyfikacji, w tym zastosowania innych tekstur. Dodatkowa praca spowoduje co najmniej opóźnienia znacznie przekraczające datę premiery GTA 6 w maju 2026 roku.
Digital Foundry widzi port Port GTA 5 jako znacznie bardziej realistyczny dla tej generacji Switch. Według nowych przecieków, fani Nintendo mogą w końcu uzyskać dostęp do Red Dead Redemption 2.