Notebookcheck Logo

Nintendo Switch zyskuje w tym tygodniu różnorodność: Cztery nowe gry, cztery różne gatunki

Fani Nintendo Switch mogą spodziewać się czterech nowych gier w trzecim tygodniu maja. (Źródło obrazu: Nintendo)
Fani Nintendo Switch mogą spodziewać się czterech nowych gier w trzecim tygodniu maja. (Źródło obrazu: Nintendo)
W tym tygodniu gracze Switcha mogą spodziewać się zróżnicowanej oferty, w tym symulatora życia, kreatora talii, RPG akcji typu hack-and-slash i uroczej łamigłówki typu wskaż i kliknij.
Gaming Game Releases Console

W trzecim tygodniu maja na konsoli Nintendo Switch(dostępnej na Amazon za 342 USD) zadebiutują cztery nowe tytuły, z których każdy reprezentuje inny gatunek. Oto krótki przegląd tego, czego gracze mogą oczekiwać od każdej z gier:

Fantasy Life i: The Time Thief (21 maja)

Fantasy Life i: The Time Thief to symulator życia osadzony na wyspie Reveria, która w tajemniczy sposób spadła z nieba. Łącząc liniową fabułę z otwartą rozgrywką, przygoda rozpoczyna się, gdy gracze budzą się bez wspomnień i wkrótce otrzymują ważną misję: powstrzymać tajemniczego złodzieja czasu zagrażającego równowadze świata. Prowadzeni przez Flutter - gadatliwego ducha motyla - gracze podróżują przez portale czasowe, odwiedzając różne epoki wyspy, napotykając starożytne cywilizacje, budując relacje i odkrywając prawdę o złodzieju czasu.

Gra zrywa z tradycyjnymi konwencjami RPG, rezygnując z ustalonych klas postaci. Zamiast tego gracze mogą wybierać spośród dwunastu różnych "żyć" - od szermierza po paleontologa - i przełączać się między nimi w dowolnym momencie. Ta elastyczność kształtuje sposób, w jaki rozwija się fabuła, ponieważ postępy są napędzane przez to, jak zdecydujemy się żyć w świecie. Podczas gdy główna historia oferuje jasną ścieżkę, sposób, w jaki osiągniesz każdy kamień milowy, zależy wyłącznie od ciebie. Zamiast podążać za formułą cutscenka-misja-scenka, Fantasy Life i kładzie nacisk na eksplorację, zbieranie materiałów, pomaganie mieszkańcom wioski i odkrywanie, że nawet małe zadania poboczne mogą odgrywać kluczową rolę w nadrzędnej narracji.

Monster Train 2 (21 maja)

Monster Train 2 to roguelike'owy deckbuilder, który rozpoczyna się dokładnie w miejscu, w którym zakończyła się pierwsza gra. W następstwie apokaliptycznego starcia Niebo zamarzło nad Piekłem - pozostawiając tylko jeden żar piekielnego ognia: magiczną iskrę, która jest ostatnią nadzieją dla demonów i podziemnych frakcji. Gracze mają za zadanie chronić i transportować ten żar przez zdradzieckie niebo, mając nadzieję na ponowne rozpalenie go w nowy ogień piekielny przed końcem podróży.

Rdzeniem Monster Train 2 jest charakterystyczny pionowy, wielopokładowy system walki. Gracze umieszczają karty potworów w trzech przedziałach pociągu (piętrach), aby odeprzeć fale wrogów, zanim dotrą do żaru w sercu pociągu. Podczas gdy podstawowa mechanika pozostaje znajoma, sequel wprowadza odświeżony interfejs użytkownika i ważną nową funkcję: możliwość strategicznego łączenia dwóch frakcji jednocześnie. Każda frakcja oferuje unikalną mechanikę - od klonowania i wzmocnienia furii po nieprzewidywalne mutacje - odblokowując głębsze synergie, silniejsze kombinacje i szerszy zakres możliwości taktycznych.

Onimusha 2: Przeznaczenie samurajów (23 maja)

Onimusha 2: Samurai's Destiny to przygodowa gra akcji, która łączy walkę hack-and-slash, mechanikę przetrwania i progresję RPG. Rozgrywająca się w 1571 roku, podczas rozdartej wojną japońskiej ery Sengoku, historia podąża za wędrownym szermierzem Jubei Yagyu, którego wioska została zniszczona przez demonicznego Genmę. Masakra jest dziełem zmartwychwstałego watażki Ody Nobunagi, który zawarł mroczny sojusz z demonami w swoim dążeniu do podboju Japonii. Napędzany zemstą i poczuciem obowiązku, Jubei wyrusza na śmiertelnie niebezpieczną ścieżkę - i wkrótce odkrywa, że posiada nadprzyrodzony dar: moc wchłaniania dusz Genmy i walki jako wojownik Onimusha.

Onimusha 2 łączy szybką akcję hack-and-slash z łamigłówkami, mechaniką RPG i stałymi kątami kamery przypominającymi wczesne tytuły Resident Evil. Walka koncentruje się na systemie opartym na czasie, w którym dobrze wykonane kontry Issen natychmiast pokonują wrogów. Gracze mogą również władać magiczną, elementarną bronią, która staje się silniejsza poprzez wchłanianie dusz - jest to podstawowa mechanika zarówno walki, jak i postępów. Wyróżniającym się dodatkiem jest system towarzyszy: gracze mogą budować relacje z czterema różnymi sojusznikami, którzy wpływają na fabułę, ścieżki poziomów i scenariusze bitew, zachęcając do wielokrotnego przechodzenia gry, aby doświadczyć wszystkich możliwych wyników.

Proszę dotknąć dzieła sztuki 2 (23 maja)

Please, Touch The Artwork 2 to przygodowa gra logiczna typu wskaż i kliknij, w której gracze wcielają się w rolę przyjaznego ducha, który budzi się w opuszczonym muzeum. Tajemnicze wydarzenie zniszczyło dzieła sztuki, a zadaniem gracza jest przywrócenie porządku - nie tylko dotykając obrazów, ale także wchodząc do ich wnętrza. Każde dzieło sztuki staje się w pełni interaktywnym światem do odkrycia. Podczas gdy pierwsza gra skupiała się na sztuce nowoczesnej, kontynuacja koncentruje się na surrealistycznych i często satyrycznych dziełach belgijskiego malarza Jamesa Ensora, znanego z żywych kolorów, postaci przypominających maski i symbolicznych, czasem niepokojących obrazów.

Gra całkowicie rezygnuje z tekstu i dialogów, polegając zamiast tego na wskazówkach wizualnych, dźwięku i poczuciu ciekawości gracza. Gracz odkryje pięć interaktywnych dzieł sztuki, z których każde ma swoją własną, unikalną mechanikę - w jednym z nich można dopasować maski do twarzy, a w innym układać instrumenty w oparciu o wzorce dźwiękowe. W grze nie ma kar, limitów czasowych ani ekranów zakończenia gry. Proszę, dotknij dzieła sztuki 2 zachęca do swobodnej eksploracji, pozwalając graczom odkrywać we własnym tempie, zbierając małe przedmioty kolekcjonerskie i pomagając dziwacznym mieszkańcom muzeum po drodze.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 05 > Nintendo Switch zyskuje w tym tygodniu różnorodność: Cztery nowe gry, cztery różne gatunki
Marius Müller, 2025-05-21 (Update: 2025-05-21)