Po tym, jak szczegółowa specyfikacja Nintendo Switch 2 została niedawno potwierdzonadostępne są już liczne porównania graficzne, które ujawniają, jak bardzo znacznie mocniejszy sprzęt wpływa na grafikę w grach. Pierwszą z nich są Pokémon Crimson i Purple, dwie gry, które spotkały się z ostrą krytyką za przestarzałą grafikę i słabą wydajność na Nintendo Switch pierwszej generacji.
Jak pokazują zrzuty ekranu udostępnione na Reddicie, rozdzielczość modeli postaci znacznie wzrosła wraz z darmową aktualizacją Switch 2, a obiekty w tle, a także elementy podłoża, takie jak trawa i cienie, wyglądają znacznie lepiej. Zrzut ekranu pokazuje również znacznie więcej Pokémonów niż wcześniej, które mogą być wyświetlane na ekranie w tym samym czasie. Aktualizacja nie rozwiązuje jednak wielu problemów projektowych, takich jak monotonna tekstura ścian skalnych.
W poniższym filmie porównawczym Yakuza 0 mierzy się z wersją gry na PS4, która została nagrana na PlayStation 5 na potrzeby tego porównania. Gra wygląda nieznacznie lepiej na Nintendo Switch 2, co sugeruje, że Nintendo Switch 2 może przynajmniej dotrzymać kroku konsoli domowej Sony poprzedniej generacji
CD Projekt Red opublikował również materiał z rozgrywki w Cyberpunk 2077 na Nintendo Switch 2. Mimo że gra działa tylko w 30 klatkach na sekundę, przynajmniej nie ma większych zacięć. Grafika jest akceptowalna, co jest prawdopodobnie w dużej mierze zasługą skalowania w górę przez Nvidia DLSS
Jeśli chodzi o Elden Ring, Nintendo Switch 2 staje w obliczu bezpośredniego porównania z wersją PS5. Rozdzielczość wersji Switch 2 spada zauważalnie w szczególności w sekwencjach akcji, a w klipie można również zobaczyć niewielkie artefakty DLSS. Z drugiej strony, skalowanie DLSS skutkuje ostrzejszym obrazem w mniej wymagających sekwencjach niż na PlayStation 5. Ponieważ drobne zacinanie się jest już widoczne w obecnie dostępnym wideo z rozgrywki, dopiero okaże się, jak dobrze gra radzi sobie na Switch 2
Nintendo pobiera 10 dolarów za aktualizację do The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, ale klienci otrzymują w zamian dość obszerną aktualizację grafiki, jak pokazuje poniższy film porównawczy. Wydaje się, że oprócz wyższej rozdzielczości, Nintendo zmieniło również oświetlenie i cienie, aby poprawić jakość obrazu
Metroid Prime 4 zostanie wydany jednocześnie na Nintendo Switch i Nintendo Switch 2. W przeciwieństwie do Pokémon Crimson i Purple, gra wygląda już całkiem ładnie na starszej konsoli, ale różnice w rozdzielczości i efektach świetlnych między wersjami na obie konsole są znaczące. Liczba klatek na sekundę również zyskuje dzięki mocniejszemu sprzętowi, ponieważ Metroid Prime 4 działa z prędkością "do" 120 klatek na sekundę na Nintendo Switch 2, według Nintendo