Hyrule Warriors: Age of Calamity przeniosło charakterystyczne dla serii ogromne bitwy na Switcha. Niestety, duża liczba wrogów i poziom szczegółowości doprowadziły do częstych spadków liczby klatek na sekundę. W nowym materiale wideo Nintendo Creator's VoicegM Koei Tecmo dołączył do producenta, aby omówić Hyrule Warriors: Age of Imprisonment. Ulepszone Specyfikacja Switch 2 powinny zaowocować większymi bitwami bez spadków wydajności.
Zapowiedziane podczas Nintendo Direct 5 czerwca Age of Imprisonment jest prequelem gry The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom. Gra koncentruje się na Wojnie Uwięzienia przeciwko złemu czarnoksiężnikowi Ganondorfowi. Gracze napotkają księżniczkę Zeldę, króla Rauru i inne grywalne postacie Zeldy. W Hyrule pojawią się również czterej zamaskowani mędrcy z najnowszej gry Zelda. Wiele szczegółów pozostaje niejasnych, ale Hyrule Warriors: Age of Imprisonment ukaże się zimą 2025 roku.
Gry z serii Hyrule Warrior s charakteryzują się mechaniką walki podobną do serii hack-and-slash Dynasty Warriors. Gracze zmagają się z niekończącymi się rojami wrogów, próbując odciąć sobie drogę do starć z bossami. W Age of Calamity akcja czasami zwalniała, a liczba klatek na sekundę spadała poniżej 30 fps. Producent Ryota Matsushita i szef studia AAA Games Yosuke Hayashi sugerują, że ulepszona specyfikacja Switch 2 może rozwiązać te problemy. Handheld wykorzystuje mocniejszy układ Układ Nvidia T239 z większą pojemnością i szybszą pamięcią RAM.
Niektóre zwiastuny udostępnione podczas wideo wydawały się zablokowane na 30 fps, podczas gdy inne segmenty są płynniejsze. Rodzi to możliwość wyboru trybu wydajności/jakości w zależności od preferencji. Oprócz bardziej płynnej rozgrywki, Koei Tecmo podkreśliło strategiczne aspekty Hyrule Warriors: Age of Calamity. Gracze mogą łączyć przedmioty i decydować, z którymi postaciami Zeldy współpracować, aby osiągnąć zwycięstwo.