Notebookcheck Logo

Samsung wskakuje do wagonu produkcji baterii LFP i półprzewodnikowych baterii EV

Samsung będzie rozwijał komponenty baterii LFP i półprzewodnikowych (obraz: Samsung SDI)
Samsung będzie rozwijał komponenty baterii LFP i półprzewodnikowych (obraz: Samsung SDI)
Samsung, który zalicza VW, GM, BMW i Volvo do swoich klientów z branży baterii EV, rozpocznie prace nad modnymi technologiami baterii LFP i solid-state. Ogniwa LFP będą miały kluczowe znaczenie dla przejścia na tanie, masowe pojazdy elektryczne, takie jak VW ID.2all czy Tesla Model 2.
E-Mobility

Samsung przygotowuje się do zmiany strategii produkcyjnej, która przyniesie wzrost ze wzrostu popytu na komponenty do pojazdów elektrycznych, poinformował dyrektor generalny swojego działu elektromechaniki. Według Changa, "przez ostatnią dekadę były to smartfony i komputery PC, ale teraz firma przygotowuje się do jazdy na wzroście motoryzacji i samochodów." Samsung dostarcza już baterie do EV dla General Motors, Volkswagena, BMW, Volvo i innych, ale planuje ogromnie zwiększyć swoje zdolności produkcyjne i opracować własną ofertę opartą na nowych technologiach, takich jak fosforan żelaza (LFP) lub baterie półprzewodnikowe.

Rynek baterii LFP jest opanowany głównie przez chińskich producentów, takich jak CATL czy BYD, którzy dostarczają ogniwa do bestsellerowych pojazdów Tesli, takich jak Model 3 czy Model Y o standardowym zasięgu. Samsung zamierza jednak zdywersyfikować swoje portfolio wydajnych baterii EV o własne ogniwa LFP. Są one uważane za kluczowe dla następnego okresu masowej elektryfikacji, w którym wielu producentów samochodów wprowadzi samochody o wartości poniżej 25 000 USD, takie jak niedawno ogłoszony VW ID.2all hatchlub wciąż nieuchwytny Tesla Model 2i Samsung ma nadzieję wykorzystać nienasycony popyt na tańsze baterie LFP, w które będą wyposażone.

Oprócz technologii akumulatorów w stylu LFP i 4680, które Samsung dostarczy do GMvW, BMW i reszcie swoich klientów z branży EV, Samsung będzie również zajmował się bateriami półprzewodnikowymi. Pilotażowa linia produkcyjna baterii półprzewodnikowych została podobno wyposażona w tym roku i rozpocznie próbną produkcję w 2024 roku. Szef Samsung Electro-Mechanics powiedział, że firma będzie wykorzystywać swoją zdolność do produkcji tlenku stałego w wysokich temperaturach nabytych od lat podejmowania wielowarstwowych kondensatorów ceramicznych (MLCC), których zapotrzebowanie jest teraz gwałtownie rośnie dzięki EV aplikacji.

Ten rodzaj stabilnego elektrolitu tlenkowego jest stosowany w bateriach półprzewodnikowych zamiast łatwopalnego ciekłego elektrolitu polimerowego w obecnych ogniwach EV i pomaga zapobiegać lub opóźniać efekt termiczny runaway, że wiele straży pożarnej zapoznało się z , gdy muszą gasić pożary pojazdów elektrycznych. Samsung ogłosi swoje rozwiązanie baterii półprzewodnikowej, gdy ma prototyp inżynieryjny gotowy, dodał CEO, i planuje rozpocząć masową produkcję w 2027 roku, który wydaje się być rokiem terminowym dla komercjalizacji wielu innych projektów baterii półprzewodnikowych przez różnych dostawców komponentów EV, zbyt.

Pobierz odblokowany Samsung Galaxy S23 Ultra na Amazon

Źródło(-a)

Elec (1),(2)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 03 > Samsung wskakuje do wagonu produkcji baterii LFP i półprzewodnikowych baterii EV
Daniel Zlatev, 2023-03-17 (Update: 2023-03-17)